PASTALAX.



- Något nytt jag testade när jag bodde själv.

Pastalax 2 port:
2 ägg
3 laxfiléer
1 citron
salt & peppar
2 dl gröna ärtor
1 röd paprika
färsk persilja


Vitlöksdressing:
2 dl creme fraiche
1 stor vitlökslyfta
citronsaft
salt & peppar


Koka äggen och koka upp vattnet till pastan. Medan äggen och pastan kokar steker du laxen i en het spekpanna med en klick smör.
Krydda med saften från en citron (spar ett par droppar till såsen), salt och peppar. Koka ärtorna enligt anvisningen på förpackningen.
Skär paprikan i småbitar och blanda den tillsammans med de kokta ärtorna i pastan. Skär laxen i småbitar och fördela dem jämnt över tallriken,
skala äggen och dela dem
vi halvor, strö sist färsk persilja över.

Finhacka vitlöken, blanda den tillsammans med creme fraiche, lite citronsaft, salt och peppar.
Dock blev det godare när jag gjorde tomatsås till det istället, haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nice :D

2011-06-22 @ 15:56:26
URL: http://lindakhazal.blogg.se/
Postat av: Anonym

måru idag :)?

2011-06-22 @ 16:39:12
URL: http://lindakhazal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0