HELSINGBORG // SURPRISE.

Ph: by Ariana.

- Hey folks. Efter en trevlig utekväll igår med Chicca och några gamla jobbarkompisar somnade jag gott runt 02.
Nu har jag vaccinerat mig inför Australien och sitter på tåget ner till Helsongborg för att dra på överraskningsfest. Det är så att min ena lillebror fyller 18år och jag har aldrig träffar honom in real life så ikväll drar syrran ner mig och så kommer jag dit som en... ganska så stor överraskning.

P-MIDDAG @ SALT.

Ph: by me. // De två sista är lånade från Sophie.

- Äntligen har jag fått tid till att lägga upp de mysiga bilderna från en fantastisk middag på restaurang Salt i Tylösand. Det blev personalmiddag med det härliga sommargänget från Punch. Goda drinkar, vin och smaskig mat. Kan man be om ner? Nej, detta var en femstjärnig kväll som slutade med öl, shots och biljard inne i stan.

TACK Punch för denna sommaren. Ni är alla underbara på era egna sätt och ni har delat fina minnen med mig som jag sent kommer glömma.

BACKPACKING - MADRID #3.

31 juli, Madrid dag 18

Gud vad skönt att kunna sova ut! Det var länge sedan jag sov mer än 8h i sträck.
Gick upp och gjorde frukost, snackade med några backpackers och sedan drog jag ut i Malasaña igen, givetvis.
Fick inte så mycket tid för fönstershopping och dylikt igår så jag tar igen det nu istället.

Fotograferade, njöt av allt snyggt, kisade mot solen, pratade spanglish med främmande spanjorer och bara älskade livet idag.
På kvällen drog jag ut med brasilianerna L&A. Vi drack spansk öl i mörkret och snackade psykologi och kulturkrockar. Sedan drog vi tillbaka till vårat kära hostel och jag somnade snabbt efter den stora ölen.

En skön och behaglig dag i varma Madrid. Jag har vant mig vid klimatet och har inte älskat livet så här mycket på länge.
¡Buenas Noches!

BACKPACKING - MADRID #2.

Madrid:

Runt 20-21 var det dags för gratis mat på mitt hostel. Varje dag från måndag till torsdag är det gratis kvällsmat på hostellet i Malasaña. På helgerna är det gratis Sangria och Mojitos. Idag fick jag äran att börja käka den goda pastasalladen och det blev 2-3 portioner, haha. Man får ju passa på när det är gratis!

Sedan gick jag ut på de mysiga gatorna igen för att utforska det spännande orådet under kvällstid. Väl tillbaka på "Hostel One Malasaña" träffade jag två systrar från Brasilien i åldrarna 21-24.
Den yngsta hade en tjurring i näsan som hon passade skit bra i och den äldsta hade en liten ring på ena sidan av näsan och en liten "hippiering" som jag kallar det för, på andra sidan näsan samt 12mm töjning som jag fast i båda öronen och ett par piercingar på olika ställen i öronen. Snygga tatueringar och drömhåret med. Fan vilka snygga stilen tjejerna hade.

Gick och la mig senare på kvällen efter en dusch och lite häng på internet som är gratis här.
¡Adios!

¡HOLA! // DUKTIG DAG.

Ph: Madrid.

- ¡Hola a todos! Nu har Charlie åkt hem och jag har storstädat lägenheten. Dammsugit golv, matta, balkong och möbler samt skurat golvet. Duktig tjej på en torsdag.

Även fast jag är trött, sitter i myskläder och morgonrock så sparkar jag mig i rumpan, byter om och cyklar ner till stan med mi amiga italiana. (-ÖÖHH.. varför skriver du på spanska när hon är italiensk...?) För att dessa bilder på mig ovan är drån kära Madrid som jag blev lite kär i. Lovar att besöka dig igen!

Nej, nu ska jag dra. Ha det fint folks.

120829.

- Med dessa instagrambilderna från min resa vill jag bara säga hej, jag lever. Jag har passat min favorit Charlie från igår, sov hemma hos Andreas/Dumbo som är ägaren till hunden och har cyklat lite med Charlie nu.

Snart ska vi ut igen och träffa min kompis och hans nya hund!

I'VE GOT PURPLE HAIR!

- LOOK! I've got purple hair!
Här mina vänner har ni resultatet av håret. Detta fixade Ariana på mig idag. Vågat men grymt tycker jag.
Thanks my favorite stalker.. ;)

Vad tycks?

FÖRÄNDRING & HUNDVAKT.

- Halv 12 fick jag besök av Ariana som var redo med färgburkar. Jag hade nämligen tänkt göra en liten förändring... De toppar som är blekta gjorde vi till LILA! Helt sjukt blev det med så kul. Håret lyser i solen men lär försvinna efter någon tvätt. Jag tröttnar lätt på mitt hår och vill göra massa förändringar så detta var en stor.

Sen våldgästade även Chicca oss mitt i processen och därefter käkade vi en god lunch här hemma.
Ex-chefen kom förbi med min lilla älskling, hans hund Charlie som jag ska passa ett dygn. Lär nog sova i hans lägenhet med då mamma nojjar över möblerna.

Bilder på Charlie och håret kommer när det kommer. Så håll ögonen öppna.

BACKPACKING - MADRID #1.

Madrid:

Det var lätt att hitta dit och personalen var jättesnälla. En tjej som jobbade där var dansk och tipsade om massa grymma ställen i närheten då vi båda gillade samma saker.
Rummet jag skulle bo i var ett litet tvåmanna rum med IKEAmöbler.

När jag packat upp några saker och gjort i ordning på rummet tog jag mig ner på de små gatorna och blev genast förälskat. Massvis med street art, second-hand butiker, vintage, unika caféer och retro/comic barer. Inte nog med det, det var massa grym streetstyle. ALLA var så sjukt snygga och hade grym stil. Många hippies, hipsters, 60-tals, underground, old-school ect..!

Även här var dreads, tatueringar och näsringar populärt. Jag känner en stark känsla för att pierca mig igen och göra någon dreadlock. Blir så inspirerad av allt och alla. Men tatueringar för ajg vänta med tills jag kommer hem då en grym kille ska gadda mig.

Kom till en gata där det var folk som stod och iakttog en händelse man aldrig ser i lilla Halmstad. Det var poliser, ambulanser och brandbilar vid en byggnad där brandmännen försökte slå upp en dörr och folk upprepade "Bomba, Bomba!! Flera gånger. Sedan började det lukta kemikalier och bränt. Kände att det var bäst att hålla sig borta från den gatan och gick vidare.

INSPO // THIS DAY // PLANS.

- En dag full av tjejsnack, kaffe, fika, body combat, frukter och planering.

Tvättade nyss av mig ansiktsmasken och ska sätta på en ny film. Imorgon ska jag göra en lite förändring med mitt hår som Ariana ska göra på mig och sedan ska jag vara hundvakt. Låter som en bra dag.

Tills dess får ni njuta av dessa underbara inspirationsbilder som får mig att längta ännu mer till Australien och ett mer stännande och bohemiskt/storstadsliv. Kommer vara både och.

BACKPACKING - VALENCIA #3.

Ph: Valencia, Spain.

- Hey friends. Efter träningen igår tog jag en lång dusch och avslutade dagen med två avsnitt av Gränsbevakarna Australien. Lärde mig lite nytt och såg hur mycket trubbel det kan bli om man packar fel. Bra...

Snart får jag besök av min vän Ariana som kommer vilken minut som helst. Det lär bli en hel del tjej-snack och den här tjejen känner mig bättre genom bloggen än vissa vänner känner mig privat. So today I need som "Ariana-power".

BACKPACKING - VALENCIA #2.

30 juli, Valencia/Madrid dag 17

Jag älskar min impulsivitet. Har många gånger sagt till mig själv att jag ska bli mer impulsiv hela tiden men har inte fått tillfället till att verkligen göra något riktigt impulsivt. Men när man är ute och reser är det enklare.

Nu under min resa har jag varit mycket mer impulsiv och självständig. De har nog mest varit för att jag inte haft något annat val. Ibland måste man bara gilla läget och göra det bästa av situationen.
Impulsivitet och resor på egen hand och så oerhört nyttigt och lärorikt. Jag kommer verkligen göra om det.

Idag frågade jag om nästa billiga tåg från Valencia till något annat ställe och resultatet blev Madrid för 10 euro. Att inte veta vart man ska när man står på tågstationen och sedan låta slumpen/ödet bestämma är oerhört kul och spännande.

Efter en tråkig sallad och en sockerchock av en glass på McDonald's var det dags för mig att ta farväl av Nick och Leon som jag rest med ett tag. De skulle söder ut och jag skulle mot huvudstaden. Därefter klampade jag ner till busstationen för att sedan ta en 5min buss mot en annan tågstation. Det krånglade med biljetterna med ordnade sig tillslut. Det gör det alltid.
Gratis WiFi höll mig sysselsatt de sista 40min innan tågets avgång.

När det sedan var dags för ännu en tågresa visade det sig att jag skulle få åka det fräschaste och lyxigaste tåg jag någonsin rest med.
Leon hade hjälpt mig att boka ett hostel i Madrid och givetvis valde jag ett hostel i stadsdelen Malasaña som är det mest hippaste/alternativa/kulturella området i Madrid.

Fortsättning följer...

INSTAEUROPE.

- Slänger upp lite bilder från min instagram som jag tog under min lilla Europaresa.
Igår blev det telefonsnack på natten ute på balkongen med Daniella. Vi är så höga på livet att vi inte vet vad vi ska ta oss till samtidigt som det händer massa skumma saker.
Somnade efter att ha kollat färdigt en surffilm och vaknade upp kl 11 igen.

Idag skiner solen och jag mår bra. Men just nu ser jag mest fram till onsdag då jag ska vara hundvakt åt bossens hund i ett dygn. Sen ska jag nog även träffa en vän som precis skaffat hund, så det lär väll bli en liten hundfika, haha.
Men nu tar vi en dag i taget..

BACKPACKING - VALENCIA #1.

29 juli, Valencia dag 16

Igår sa jag, Nick och Leon hejdå till Long och Barcelona. Därefter tog vi ett tåg ner till Valencia.
Vi checkade in på Purple Nest Hostel och tog sedan första bussen ner till stranden då hela staden var död. Jag antar att ni hört om Siesta? Yes, i denna typiska spanska stad tog de siestan på allvar. ALLT var stängt förutom en liten restaurang vid stranden som vi åt på.

När vi hängt på den breda stranden ett tag, lyssnat på gatumusik, fyndat smycken på strandmarknaden och hängt med afrikaner drog killarna tillbaka till Purple Nest medan jag stannade kvar en timme till. Men när jag kom tillbaka till vårat hostel kastade Nick sig över mig, gav mig en gigantisk kran och sa: "Oh, Rebecka! You're alive! I've missed you. WE missed you!"
Leon fortsatte: "We thought that something happend to you and wanted to call the police." Nick avslutade: "Yeah, we felt so bad that we just left you alone at the beach market."

Hahah, som jag skrattade. Gulliga killkompisar man har som oroar sig så mycket för en.
På kvällen övertalade de mig till att följa med på Pub Craw. Jag fick betala 5 euro för två ställen, sämsta Tequila Sunrise och en shot. Kvällen avslutades med att jag och Nick promenerade hen efter en känslomässig kväll och mycket Jack & Coke.

Idag blev det en lugn kväll. Efter stranden tog jag en dusch, drack te i Common Room, skypade med mamma för första gången, letade hostel till morgondagen, försökte komma på vart jag ska ta vägen imorgon efter att jag checkat ut, hängde med några killkompisar och avslutade med en gratis godnattshot från Marseillekillen i baren.

Imorgon ska jag lämna Valencia. Men vart det bär av har jag ingen aning om..

TACK FALKENBERG // SÖNDAGSMYS.

- Efter ett dygn i Falkenberg blev det myskväll hela söndagen ut.
Drack whiskey och hängde hemma hos Robin, Filip & co i den lilla staden samtidigt som det åskade och regnade. Kommer troligen få besök från en av grabbarna i december nere i Australien!
När det slutade så drog jag till Bratt för att möta upp killarna från bandet Damn Delicious och träffade även på lite bekanta man inte sätt på länge.

Runt halv tre var jag trött nog att gäspa varje fem minuter så vi tog taxin hem till Samuel och sov.
Idag vaknade vi runt halv 12  och käkade en sen frukost.

Efter att ha tagit tåget hem blev det myskläder, ansiktsmask, mat och nu te och en bra film.

BACKPACKING - BARCELONA #4.

28 juli, Barcelona dag 16

Igår reserverade jag och killarna tågbiljetter till Valencia. Bestämde mig för att resa med Nick och Leon. Sedan drog jag och kanadensaren Long till en zigenarmarknad i området Gloria för att fynda lite. Jag fick med mig ett par gypsyörhängen för 1 euro, en fake romersk peng av någon konstig anledning och en liten metallask med en weed-planta på. Riktigt fin var den tyckte jag.

Efter marknaden drog vi till gamla stan där vi fyndade, igen. Jag blev kär i en affär full med hippiekläder och givetvis fanns mina drömbyxor där. Ja, givetvis införskaffade jag mig de omtalade hippiebyxorna men då var jag tvungen att köpa något billigt att äta till lunch eftersom byxorna inte var de billigaste (för att vara Spanien). Det slutade med att jag och Long delade på en chipspåse för 1.90 euro och smakprov av smoothies.

På kvällen failade jag med kvällsmaten och fick mat från tre italienska killar på mitt hostel. Självklart var det pasta de hade lagat. Till maten drack vi Sangria och killarna slog nog rekord med flest rökpauser i maten.

Sedan drog jag med två turkiska musikaliska killar som var mina roommates och två tjejkompisar från Österrike ner till Columbusstatyn vid La Rambla för att möta upp Leon, Long, Nick och någon italiensk tjej.
Jag var "The Leader" under kvällen och skulle visa gänget några bra uteställen och givetvis var b.la Manchester ett självklart val under den kvällen.

Hängde därefter mest meden kille som var uppvuxen i Norge med har bott i Barcelona i tre år och jobbar som modefotograf. Vi hade tydligen en gemensam vän uppe i Norge med. Sjukt liten värld... Eller rättare sagt Skandinavien.

När det roliga var slut och det var dags att avsluta ännu en lyckad partykväll promenerade han mig hem till mitt kära hostel och på väg dit köpte vi gatumat.

BEST.

PH: Barcelona, Valencia, Marseille, Barcelona Airporto, Berlin, Madrid.

- Hej hejj hej! Efter en skön kväll på Tillsammans med de bästa människorna, den bästa musiken (Alfons), bästa drickan (vinet) och stämningen drog vi en sväng till Asians & BM innan vi drog hem.
Tack fina vänner och grattis ännu en gång Anton på din födelsedag!

Snart bär det av till Falkenberg för att träffa lite fina vänner, b.la killarna från bandet Damn Delcious. Lyssna på de på Spotify!

BACKPACKING - BARCELONA #3.

26-27 juli, Barcelona day 14

Jag kan inte säga annat än att jag älskar Barcelona. Punkt slut. Idag blev det stranden med Joseph, Sam och två från Kanada. En kort stund blev det sjukt höga vågor som försökte spola bort saker på stranden bland annat våra grejer. Sams handduk blev ett lyckat offer för vågen. Det blev nästan lite obehagligt hur högt vattnet.
Jag frågade hippie, efter hippie, efter hippie om vart de alla gör sina dreads. Några gjorde de i Italien, andra själva. Åh, jag vill också ha, men bara några få. Något annat som jag också vill ha är de där hippiebyxorna som många går runt i här i Spanien. De ser ut att vara så sjukt mysiga och sköna. Måste införskaffa mig ett par innan jag drar.

Efter stranden tog jag en dusch, kollade flyg hem från Frankrike med hjälp av Joseph och sedan tog vi en lång promenad på La Rambla.
Vi var på den stora matmarknaden och drack smoothies för 1 euro samt fotograferade. En snabb tit på en fotoutställning han vi också med. Där kollade vi på den mest mindfuckade filmen någonsin.
Jag köpte ett halsband som födelsedagspresent till brorsan och sedan var det dags att gå tillbaka.
Slängde snabbt ihop lite käk, snackade med ännu mer hippies på mitt hostel, diskuterade dreads, och därefter tog jag metron till La Rambla Licield (?) för att möta upp Karla, Stephanie, Hanna och Ylva. Vi möttes upp och drog genast till LP Bar som var en lite retro bar med billigt vin. När vinet var slut var det dags att gå till nästa ställe som var Manchester Bar.

Det var seriöst den bästa baren jag varit på. Förutom att Whiskey Sour var sjukt stark så var allt toppen. Det var den bästa musiken genom tiderna som spelades och de hade en grym DJ som var någon spansk rock n roll-man som kallade sig själv för Jason Jeans. The Smith, Babyshambles, Franz Ferdinan, The Liberties, The Strokes ect... Kan det blir bättre? Ehmm... ja om de hade spelar live, haha.

Vi skulle sedan vidare till Razzmatazz där vi stod på listan, men jag kände att det räckte med party för min del då jag inte ätit ordentligt tidigare. Hade verkligen velat dra dit för att Jacques, från  igår, också var där... Men jag får hoppas att jag kan träffa honom imorgon eller en annan dag.

Karla och Ylva följde mig till busstationen och i väntan på bussen somnade vi på varandra.. Det måste ha sett roligt ut, haha. Vaknade av att bussen kom och så åkte jag hem med konstiga människor. Han nyktra till när jag kom tillbaka och mådde galant vilket resulterade att jag hängde på 2 floor med Nick och Leon samt några andra som bodde där.
Avslutade natten med en snabb och kall dusch.

BRA DAG BRA VÄNNER.

- En bra dag med bra vänner.
Gymmade och snackade resor med Linnea. Tog en snabb dusch och drog in till stan för lite parkhäng vid vattnet med Daniella och Niklas. Därefter blev det kaffe och indisk middag med Valon. Kunde inte be om en bättre dag med fina människor.

Nu drar jag ner till Tillsammans för att passa på att hänga mer ännu mer fina vänner innan man ger sig av. Bandet Alfons spelar med, det vill ni inte missa.
Tjarrå!

120824.

- Hi! Igår var det lite svårt att sova. Men lite lika svårt som för två nätter sedan efter att flygbiljetterna blivit bokade. Det är så mycket saker jag har i huvudet nu så jag har svårt att låta hjärnan vila...

Igår ringde jag runt och fixade ärenden, kollade upp saker och ting till resan samt planerade lite grejer jag ska hinna göra under den tiden jag har kvar här i Sverige.

Nu ska jag vara lite duktig och svettas på gymmet ett tag innan jag drar och träffar en vän.

BACKPACKING - BARCELONA #2.

26 juli, Barcelona dag 13

Barcelona är underbart. Jag bor med tre tjejer från NYC och 6-7 killar från Kanada/Europa i ett 12manna rum på 5e våningen och ett stenkast från Gaudi's masterpiece "Casa Batllo"! Just nu kan jag inte be om mer.

Igår checkade jag in runt 16:00 efter att ha sagt hejdå till australiensaren William. Därefter drog jag ut med mina nya roommates Nick, Leon och Long. De är från Österrike, Tyskland och Kanada. Vi käkade tapas för första gången (andra gången för mig om man räknar med när jag var i Barca för några år sedan), drack öl i en mysig park och käkade snacks.
På kvällen blev det barrunda med 20 pers från vårt hostel. Det kostade 12 euro (3 barer, 1 nattklubb & 3 shots) + fritt inträde överallt men jag lyckades hoppa över betalningen, höhö... Så det blev en lyckad, gratis utgång i Barcelona med sköna människor.

När det var dags att ta sig "hem" till mitt hostel, (måste tillägga att det var det bästa jag bott på, mitt på Passeig De Gracia) promenerade jag tillbaka med australiensaren Joseph. Vi var hemma runt 05 och då sov jag som ett litet barn.

¡Adios!

BACKPACKING - BARCELONA #1.

25 juli, Barcelona dag 12

Vilken idiot jag är... Dum som jag är ställde jag klockan på 07:45 när tåget skulle avgå 08:18. Vad tänkte jag egentligen..?

Komiskt nog kom jag på det 07:55 och packade fort som fan, tryckte ihop alla grejer i ryggsäcken. Betalade hotellet, lämnade en "Tack-lapp" till hotellägaren som blev min vän, vi ska hålla kontakten, och sprang sedan upp till tågstationen. Och jag han!! Helt sjukt, 2min innan tåget skulle avgå satte jag mig på tåget. Åt lite frukost som jag tog med mig och därefter var det dags att byta tåg.

Jag hoppade av i Montpellier, kollade på en söt liten mulattpojke (är svag för små mörka barn), skrev och fick ögonkontakt med en kille jag hade en konstig känsla av att jag delade mycket gemensamt med.
När jag skulle kolla upp min tågvagn frågade jag två engelsktalande kvinnor om hur systemet funkar. Då kom den där killen igen. Han var också engelsktalande (inte många som var det där) och kom från Australien. Han skriver också mycket under sin resa som jag, var trött på folket i sin stad som jag, och drog iväg för att tågluffa. Först reste han några dagar med en vän men det funkade inte så han började resa själv, precis som jag!

När vi började diskutera kulturkrockar och dylikt upplevde vi olika situationer på samma sätt. Och givetvis skulle han till Barcelona som....jag!
Hostellet jag ska försöka få en säng i är samma som hans vänner bor på och han ska tydligen bo väldigt nära. What a coincidence!

Nu har vi hoppat på tåget till Figueres och därefter ska vi hoppa på ett annat tåg som sedan tar oss till Barcelona. För tillfället sitter jag bredvid tre killar från Danmark. Vi snackar svenska, danska och engelska med varandra. Man ser klart och tydligt att vi inte är i Frankrike längre. Det är exotiskt på ett helt annat sätt.
Snart är jag framme i efterlängtade Barcelona.

IT'S GETTING REAL!

- Det är helt sjukt vad mycket saker som händer nu. Snart är min kalender full!
Igår när jag hade en till reunionfika med mina favorittjejer (en saknad) från gymnasieklassen var det en ganska sorglig stämning även fast vi hade det lika trevligt som vanligt. Vi snackade framtid och alla flyttar, jobbar eller börjar plugga. Det känns så konstigt att bli "vuxen" nu men ändå spännande.

Plötsligt ringde Daniella mig och tjöt i telefonen: "BECKA! JAG HAR KÖPT FLYGBILJETTERNA NUUU!!! DET ÄR PÅ RIKTIGT NU" ALBK#"¤%NLFKSALE43%&¤#SMKV"
Ungeför så lät det. Och jag kan knappt förstå de fortfarande.

Mina damer och herrar, om exakt tio veckor lämnar vi våra syskon, familjer, vänner och hem för att flytta hemifrån och dra till andra sida jorden. Visum har vi i ett år och därefter fortsätter vår resa en kort period till.

Har ni frågor om hur att gå tillväga så är det bara att kommentera så svarar jag gärna eller kontakta mig via min facebook eller e-mail: [email protected] (ja, jag vet att den ser konstig ut men har inte orkat ändra sen jag fick tillbaka mitt efternamn.

Jag kommer även lägga till en kategori som heter "Australia" där det blir bilder/inlägg ang. & från Australien.
Ha det toppen så hörs vi snart igen.

BACKPACKING - MARSEILLE #3.

24 juli, Marseille dag 11

What a beautiful morning...
Bonjour world! Vaknar runt 09 av att alarmet ringer. Känner mig någorlunda utvilad. Väldigt utvilad till skillnad från andra morgonar under resan.

Skriver lite med mamma på Whatsapp och beger mig sedan upp till tågstationen för att köpa reservationer av biljetter till morgondagens resa. Det blev ca 15 euro för tre reservationer mot Barcelona. Jag tar tåget kl 08:18 och är framme runt kvart i 3 på dagen.

▲Tillägg:

Andra dagen i Venedig när vi (jag och kanadeisarna) åkte fel med båten träffade jag en väldigt speciell man. Hav var 39år, har jobbat med healing i 10år och var från Chile. Nu reste han runt i Europa och gjorde healingceremonier i två år. Vi snackade en massa om buddhismen, att resa själv och healing givetvis. Chilenaren hade en sjukt lugnande aura och energi som fick mig att känna mig oerhört lugn, trygg och självsäker.

Igår var det Kristoffers födelsedag. Hela 10år fyllde han. Det är sjukt hur fort tiden går. Jag önskade verkligen att jag kunde få ta del av hans dubbelsiffriga födelsedag. Kändes lite deppigt ett tag igår..

Efter att ha fixat tågreservationerna begav jag mig mot en annan strand. Denna gången blev det en sandstrand som en gammal kvinna visade mig. Dock var det på tok för mycket folk för min smak. Massa barnfamiljer... Men jag vågade sola topless för första gången offentligt, haha..!

Somnade ca en timme på magen med. Årets första dopp i havet gjordes även och det var iskallt i början men gud så skönt att svalka sig.
3 timmar senare och lite small-talk med två killar på stranden, så begav jag mig tillbaka till centrum. Givetvis drog jag till den arabiska marknaden och köpte olika frukter.
Därefter tog jag en promenad till det där mysiga området jag hittade igår. Fotograferade, åt falafel med en främling på en uteservering vid skateparken och drack sedan ett glas Frappé i en bar. Där träffade jag Elise.

Elise är en 30årig konstnär som bor i området. Hon bad mig komma tillbaka till baren runt nio på kvällen för ett glas vin och därefter skulle hon visa mig runt i området.
Vi sa hejdå för den gången och på väg hem tillbaka till mitt rum i det arabiska området träffade jag på en gammal hippie som jag gissar på var hemlös. Vi satt i skateparken och diskuterade om open minding, aura, att gå sin egna väg i livet osv.

Därefter gick jag raka vägen hem till hotellet för att ta en dusch och fräscha upp mig. Samtidigt som jag skrev med mamma och Patrick så försökte jag boka ett hostel i Barcelona. Med det sket sig eftersom man var tvungen att betala i förväg vilket jag inte kunde. Istället går jag bara raka vägen till hostellet imorgon när jag kommer fram till Barcelona så får man hoppas på det bästa.

När jag väl skulle gå tillbaka till området stoppade hotellägaren mig. Han och hans arabiska vänner skulle äta middag. Det var Ramadan och hotellägaren bjöd in mig till personalrummet för att äta med honom och hans vänner. Det går ju inte att tacka nej till...

Efter en stor middag med araberna framför alla överbevakningsskärmar i personalrummet sprang jag sedan upp till mitt mysiga favoritområde för att möta upp Elise. Vi började med att dricka ett glas vitt. Därefter startade hon min lilla guide tour runt området.

Jag träffade hennes vänner och bekanta, testade den typiska Marseillematen samt drinken, hon visade mig hennes graffiti på olika ställen och sedan gick vi ner till det svarta området där det bara bodde svarta människor. Hon presenterade mig för en hel del reggaefolk och rastafaris, drack öl och fotograferade.

När vi skulle göra det sista stoppen för kvällen hamnade vi i hennes nya ateljé. Då märkte jag att hon var ganska hög efter allt rökande. Hemma på hotellet runt 01 jävlades hotellägaren med mig med att lira mig att det var stängt och att man inte kan gå in i hotellet så sent. Jag fick panik en sekund med sen började han bara skratta i högtalaren...
Packade ihop lite och gick sedan och la mig.

BACKPACKING - MARSEILLE #2.

Photos: Night in Marseille #2.

- Vaknade alldeles för sent idag trots att jag stängde av mitt alarm. Men jag är uppe från en timme tillbaka och har hunnit äta frukost, tvätta speglarna hemma och putsat toan. Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan dra och träna.
Ikväll blir det ännu en bra kväll med fina och saknade vänner.

TAGGAD.

- Idag blev det en timmes gym och på eftermiddagen kom Daniella hit för att planera vår flytt till Australien. Nu har vi kommit överrens om vart vi flyttar först och vilket håll vi reser efter det.
Det kommer bli så sjukt skönt att lämna Halmstad och Sverige. Åh, vad jag har drömt om att göra detta.
Mindre än 2.5 månader kvar!! Taggade? Hell Yeah!

BACKPACKING - NICE/MARSEILLE #1.

23 juli, Nice/Marseille dag 10

Planen om att hänga på några andra backpackers var lättare än vad jag trodde. Direkt efter att jag slutat skriva igår knackade jag på en kabin där det satt tre tjejer från Trondheim, Norge. Tjejerna var i min ålder och de skulle också till Nice så det var en självklarhet att vi skulle dra tillsammans. En av tjejerna var så sjukt lik min gamla klasskompis Sofie. Alla tre var väldigt bohemiska och snälla.

När vi var framme i Nice började vi gå runt med en sovlapp på franska precis som jag gjorde i Italien. Plötsligt ser jag en man med en "POLSKA" t-shirt som reagerade på lappen.
Givetvis ropar jag "Polska!!" och därefter börjar vi prata, lika så hans polskatalande vän från Ukraina. Det slutade med att jag och de norska tjejerna följde med polacken Piotr och hans vän hem till Piotrs lägenhet. Där fick vi kaffe, te och choklad. Han sa att vi kunde få sova på hans golv i hans dotter Olivias rum.

Men efter att de rökt hasch och gräs öppnades ytterdörren och hans sambo med sin dotter kom in i lägenheten. Klockan var 00:30 när vi sedan blev utslängda av Piotrs polska sambo under tiden som de började storbråka. Inte nog med att paret hade kris i förhållandet, men att hitta fyra unga tjejer i sin lägenhet på natten var ingen hit.

Så där var vi. Ståendes på gatan utan hem eller sovplats i huvudtaget. Det var då vår vandring och sökandet efter sovplats i natten började.
När vi gått till alla möjliga hotell, frågat människor på gatan gav vi tillslut upp. Då var klockan över 03 och vi bestämde oss för att bli uteliggare.

Någon timmes sömn på marken utanför tågstationen i sällskap av fyra svenska tjejer och en uteliggare runt om kring oss var inte så farligt som jag trodde. Men när klockan slog 05 öppnades dörrarna till stationen och vi gick in. Dock fick man inte sova liggandes eller sittandes på golvet så det blev ingen mer sömn för mig.

05:55 gick det första tåget till Marseille och jag tog farväl av de norska tjejerna för att hoppa på tåget med svenskarna.
Efter att ha vinkat av svenskarna på stationen i Marseille möttes jag av en stor varm våg och kom sedan ut i solen. Tjejerna skulle vidare till en annan mindre stad i närheten.

Ännu en vandring började när jag skulle hitta en sovplats, eller rättare sagt ett rum i Marseille. Knackade på alla små traschiga hotell jag kunde hitta och kollade på massa konstiga och slitna rum.
Tillslut hittade jag ett rum med två sängar, garderob, bord, stol, byrå, tv, spegel och handfat mitt i centrum för 20 euro natten.
"I'll take it..!" flämtade jag ut samtidigt som jag kastade av den tunga ryggan.

Ett eget rum mitt i centrala Marseille, hur kan jag klaga?
Efter att ha packat upp begav jag mig ut på stan för att köpa lite frukost. När jag skulle fråga om vägen till en strand i närheten hittade jag den perfekta personen att fråga. En snygg pappa på 29år med dreads. Han hade den sötaste 15månader gamla sonen med sig.

Killen visade stort intresse till att hjälpa mig och tog mig till en arabisk marknad med massa frukter, grönsaker och traditionell fransk och arabisk mat. Därefter visade han mig några dreads/rastasalonger, är så sugen på att göra någon dreadlock...

Jag gjorde världens tabbe att inte fråga om e-mail eller FB när vi sedan sade hejdå. Alltid bra att samla på sig internationella kontakter och jag har redan gratis boende på vissa ställen i Europa än så länge. Men allt har sin mening, så vi får väll se i framtiden. Vem vet, tänk så träffas man någon annan stans i världen.

Tog sedan 83 bussen med en tjej till några vackra klippor, gömda bakom små gator och medelhavshus. Där var det kristallklart turkost vatten, glittrande vågor, vita klippor och bara några få människor. Jag gick tillbaka till den arabiska marknaden för att köpa med mig en vattenmelon efter att ha njutit av det vackra vattnet. Duschade jag, skrev med mamma och Patrick på mobilen samtidigt som jag åt den goda melonen.

På kvällen utforskade jag en del av ett område som tjejen på bussen rekommenderade. Hur underbara gator som helst men massa street art, små restauranger från olika länder och barer med uteserveringar och färgglada lyktor i träden.

Runt elva var jag tillbaka i mitt rum och somnade efter en händelserik dag.

SALUT!

GOOD MORNING PEOPLE.

- Good morning people!
Igår hade jag en underbar kväll med fina och saknade tjejer som jag snart kommer lämna.
Jag fick mitt visum snabbare än förväntat med.

Idag börjar jag dagen med min vanliga energirika frukost och sedan en timme på gymmet. Efteråt en lång dusch och ansiktsmask. Fortsätter jakten på flygbiljetter till andra sidan jorden.

ONE STEP CLOSER TO MOVING FROM SWE / ADVENTURE.

- Ett steg närmare min dröm/resa/äventyr/flytt. Nu har jag och Daniella ansökt om vårat visum. Imon 24h får vi reda på hur det gick och imon två veckor hoppas vi få våra visum. & det bästa, jag är ett steg närmare allt detta på bilderna!

Är i stan på en reunionfika med några tjejer från mig gymnasieklass. Många flyttar för att plugga, jobba eller bara fly. Så då får man passa på att ta vara på de dagarna som är kvar.
Helia, Ariana, Sara och Cristina, denna kvällen är vår tjejer!

BACKPACKING - VENEDIG/MILANO #3.

21 juli, Venedig dag 8

Dagen började lite kylig med vind och minimaliskt regn. Vi checkade ut runt halv 11 och gick till Lidl för att köpa lite frukost samt några frukter och extra käk att laga ikväll eller att ta med mig till Frankrike.

Mellan klockan 12-13 skulle jag komma till restaurangen för att kolla på lägenheten. Jag gissade på att åka från campingen runt halv 12 skulle räcka men vi åt frukost vid den tiden...
När klockan var 12 gav vi oss av och var framme i centrala Venedig runt 13. För oss var det lätt att hitta ut från Venedigs labyrint igår men det var inte lika lätt att hitta tillbaka idag. Så efter en timmes vandring på de trånga små gatorna och gränderna hittade jag dit. Det gjorde fruktansvärt ont i ryggen och axlarna men jag bet ihop och fortsatte.

Dock klagade kanadensarna en del. Jag var för snabb, vilade för lite och killen sa att han inte orkade leta mera. Ändå hade jag en tre gånger så stor ryggsäck, en liten väska och en påse med mat, och så kämpade jag på utan att klaga. Ja, det var varmt, och vi var trötta, men lilla jag med världens största bagage på ryggen fortsatte att vandra. Ingen tid att förlora!

Apropå lägenheten, jag kom en timme försent, så lägenheten gick till någon annan. Men restaurangchefen sa att han kunde erbjuda ett rum här i centrala Venedig, also for free, i lägenheten hos hans bror. När jag tackade ja till den kom hans bror efter 5min och visade mig vägen till lägenheten. Det var en klurig väg, som alla andra i Venice men med mindre människor.

I lägenheten va det tydligen tre som bodde där och det satt ett gäng killar i vardagsrummet och käkade chips. Jag tog en kall dusch och ska tydligen dela rum med restaurangchefens lillebror som är en 24årig bartender. Det låter kanske charmigare än vad det är.
Wow, en 24årig italienare som jobbar som bartender och bor mitt i Venedig..!

Nu har jag lämnat de för stunden och sitter på Casto St Maria. Innan spelade de vacker gatumusik och jag åt nyss en god Cacao & Sorbet gusto Melone. 2.50 euro fattigare men lite mer sol och bränna.
Italien är the place to be för att sola. Dock blev inte Lido av så jag vet inte vad jag missade där.
Men allt har sin mening så vi får se hur det blir i lägenheten med de främmande italienarna.

Klockan är just nu lite över sju på kvällen så jag undrar om jag fortfarande får färg av solen. Den bränner trots allt mot ansiktet.
Jag funderar på att beställa Frutti Del Mare på restaurangen vars chef jag ska bo hos hos en natt. Dock är jag fortfarande orolig över stället jag ska sova på... Funderar starkt på att köpa en lite kniv i säkerhetsskull...hehe.

Ska kanske gå runt och kolla med familjer och äldre par och visa upp den där lappen igen?
Nej, nu ska jag börja min vandring i stan och så får vi se vad som händer. Hoppas på det bästa. Ska koppla upp mig på internet och skriva med mamma en stund sen.
22 juli, Venedig/Milano dag 9

Äntligen har jag sovit bra. Lite mer än 6h på en bäddsoffa med en italiensk 22årig tjej som heter Veronica.
Det blev ändrade planer igår om man säger så..

Jag kände mig väldigt orolig och osäker ang. att dela lägenhet/rum med de där italienska killarna, speciellt när den ena kallade mig för hans flickvän och klappade mig på kinden ständigt samt öste på med komplimanger.

Så jag gick till restaurangen, åt mig första riktiga pastarätt och började därefter leta mig fram till lägenheten. Gick fel några gånger, ringde Andrea som han hette, och sedan bestämde vi att vi skulle ses på St Maria Fornamentora.

Efter 5min kom han och vi gick till lägenheten. På väg dit berättade jag att jag träffat några vänner vänner här i Venedig som jag skulle sova hos. Sanningen vad den att jag promenerade förtvivlad, på de vackra gatorna och visade lappen ang. sovplats på italienska lite tårögd.
När jag precis skulle ge upp var det något som fick mig att visa lappen till en korthårig ung tjej i en glassbar. Jag hade inga tankar om att visa lappen till såpass unga men av någon konstig anledning gjorde jag det denna gången.

Tjejen Veronica som hade ett otroligt snällt italienskt/franskt utseende kunde inte engelska men med hjälp av vår italienska, spanska och kroppsspråk lyckades vi kommunicera lite och tillslut kom vi fram till att jag skulle komma tillbaka till hennes glassbar kl 22:00 då hon skulle sluta jobbet.
Så när jag sagt hejdå till Andrea, tagit emot en sliskig kyss inte långt från munnen, vinkat till honom när han ropat "Ciao Bella!!" så gick jag mot Veronica och glassbaren.

Medan jag väntade  på att hon skulle sluta jobbet fick en italiensk glasskaka värd 3 euro. Därefter powerwalkade vi på de mörka gatorna till busstationen samtidigt som hon ringde runt till sina vänner, pojkvän och mamma för att berätta och händelsen.

▲Tillägg:

Igår när jag satt och skrev på torget stannade mitt hjärta en sekund. Jag såg någon som såg så sjukt bekant ut. Min "förra pappa". Jag bestämde mig för att tamina saker, springa fram och prata med honom och fråga vart i Venedig han bodde. Men när jag sprang fram till honom med hjärtat bultandes snabbt, vände han sig om och tog av sig solglasögonen. Det var inte han...

Besviken som jag blev, gick jag tillbaka till stolen i solen på torget och satte mig för att fortstta skriva.

Efter en lång powerwalk, 20min bussresa och ännu mer powerwalk var vi äntligen framme utanför Veronicas lägenhet. Fötterna värkte fruktansvärt mycket och jag haltade nästan upp för trapporna i trapphuset. Men jag försökte inte tänka på det för jag var hög på livet. Jag hade ingen aning om vem jag var hos men en sak visste jag och det var att jag kunde bocka av "Bo hos en främling minst en natt" från mig "Saker att göra innan jag dör-lista".

Jag glömde snabbt bort värken i fötterna när jag möttes av en urgullig Cockerspaniel som hoppade på mig.
Lägenheten såg ganska polsk ut och den delade hon med sin morfar och hunden som jag förstod rätt.

Veronica började kamma mitt fluffiga hår, sätta upp det med hårspännen, klädde på mig hennes kläder och några inte så jättefina skor. Tillslut fick jag panik och gick med på att ha på mig hennes svarta leggings bara. Sedan kom hennes tre italienska killkompisar som var i åldrarna 26, 26 och 30.
Vi åkte bil ett bra tag, gick in på en pub, drack varsin drink, (jag drack givetvis Jack & Coke som blev sjukt stark!) och vi var hemma runt 03 igen. Tror nästan jag blev lite påverkad av groggen, det har ju så mycket alkohol i allt här.

När vi hängt upp min blöta tvätt somnade vi på bäddsoffan och vaknade kl 10 med hunden Black emellan oss. Vi tog bussen till tågstationen, väntade i en lång kö och sedan bokade jag ett säte för 10 euro på tåget som ska ta mig till Milano.

Efter att jag bett en asiat ta en bild på mig och Veronica tog vi farväl och jag var själv igen. Medan jag väntade de sista minuterna på att klockan skulle bli 12:02 då tåget skulle komma, kollade jag på en tv där de visade reklam och den populäraste var givetvis Orlando Bloom för den nya Hugo Boss parfymen. Jag klagar inte..haha.

Nu sitter jag på tåget i vagn 009 och hungern har börjat smyga sig fram. Två sovande asiater har kakor liggandes på bordet. Vill bara kasta mig över de..!
Radion är på i mobilen och det spelas massa gammal musik och italiensk.

Åh, det är så vackert överallt i Italien. Jag ska lätt komma tillbaka och då kanske jag hälsar på Veronica i Venedig igen.
Nu ska jag ta och äta en bar och vila ögonen.

CIAO!

▲Fortsättning:

Nu vill jag skriva igen. Mest för att bevara minnen och känslor.
Efter att ha åkt det fräschaste tåget någonsin mellan Venedig och Milano blev jag besviken på Milano. Eller jag vet inte om jag kan säga det efter bara någon timme och endast en gata bort från tågstationen, eller "treno statione" som det heter på italienska.
Det var blåsigt, grått och regn. Jag kan ju även säga att jag stött på trevligare italienare än de som var i Milano.

Blev lite orolig angående mina kommande planer dessa två dagar framöver. Men nu tror jag att jag styr upp det. Dock ska jag försöka leva extra billigt nu. Köpte till och med en hamburgare på McDonald's, då är det illa!

Nu är mitt motto att sova för max 22 euro per natt vilket blir svårt i dyra Frankrike. Jag ville ta mig till Marseille idag med det är tydligen omöjligt i min situation. Så imorgon bitti från Nice kan jag ta mig tid, vilket jag ska göra.

Just nu sitter jag på ett riktigt ofräscht tåg från Milano ner mot Ventimiglia. Det ser mer exotiskt ut här på sydvästra Italien och jag njuter av varje sekund när jag tittar ut genom fönstret.
Strand, berg, palmer o.s.v.
Jag såg även en man i badbyxor som hade långt hippiehår, några tatueringar och väldigt solbränd på på stranden.

Har även lyckats få en liten powernap som var lika obekväm som de tidigare på tåg den senaste veckan.
Jag har ett dillemma. Jag vet inte om jag ska chansa på att hitta sovplats i Ventimiglia för ekonomins skull eller fortsätta till dyra Nice, för att sedan hitta en sovplats där.
Ska gå och snacka med några backpackers i min vagn och se vart de ska.

120820.

- Hi folks. Har snackat med Daniella ang. våra höstplaner, ringt Australiensiska Ambassaden, kollat upp lite frågetecken, väntar på samtal från vårdcentralen och ska fortsätta med mitt visumansökan nu.
Sedan drar jag och tränar!

BACKPACKING - VENEDIG #2.

20 juli, Venedig dag 7

Vaknade upp ca 30min innan tåget anlände till vackra Venedig.
När vi väl var framme var det varmt och vi hade en lång väg att gå. Vi tog följe med två bittre Holländare till en riktigt fin camping för att leta efter sovplats. Efter någon timmes vandrande med våra ryggor, svettiga och trötta i solen var vi äntligen framme. Men då var det dessvärre fullbokat. Jag och Margie bestämde oss för att dela på en frukostbuffé på den fina campingen och passade på att plocka på oss kokta ägg, minitoast och nutellakräm som vi kan ha till frukost imorgon.

Sedan vandrade vi vidare till nästa camping. Där delade vi på en stuga/bungalow för 15 euro per pers. Får väll tillägga att vi lyckades pruta ner 1.66 euro, haha. Låter kanske inte så mycket, men fortsätter man på den vägen så blir det mycket för en fattig backpacker i längden.

Campingen var full av polacker och vi har trevliga franska familjer och franska hippies till grannar. Campingen ligger lite utanför Venedig, Via Orlanda men det tar bara 20min med bussen in till tåg- och båtstationen. Därefter tar man båten in till innerstaden på 25min. Det är så härligt att åka båt istället för vanlig buss eller metro hela tiden.

Först betalade vi 7 euro per pers för 1h men då märkte vi att de inte kollar biljetterna i huvudtaget så vi åkte båten genom Venedig 6 gånger idag utan biljett. Värt!

Venice, du är så vacker så att jag nästan blir tårögd. Dyr men vacker.. och romantisk! Dock för mycket turister men utöver det är du perfecto! Jag vill stanna en natt till med då får det vara något riktigt billigt ställe för att jag ska ha råd.

Gick runt med en lapp på stan där det stod: "Ho bisogno di un letto. Dormire domani."
Det betyder: "Jag behöver en säng. Sova imorgon."

De äldre italienska kvinnorna skakade på huvudet och sa bara "No no nooo..!"
Efter ett tag gick vi till en restaurang som hette Trattoria Pizzeria, Agli Artisti. Medan vi satt där och drack lite vin log lappen uppe på bordet och restaurangägaren fick syn på den. Efter att ha läst berättade han att han hade en lägenhet på en lite ö kallad Lido som ligget 10min bort från centrum med båt och att jag skulle kunna få låna den gratis över en natt.

Jag har tackat ja till den och ska kolla på den runt 12-13 imorgon. Hoppas att det är en gammal typisk italiensk lägenhet med en liten balkong och mycket växter som de flesta har här. Det ska tydlligen vara en fin strand där så det ultimata hade varit om man kunde se stranden eller havet från lägenheten. Men nu ska jag inte dagdrömma allt för mycket..

När vi vandrat runt i vackra Venice, gått vilse på de små trånga gatorna och druckit den typiska "Venice-drink" som är en Spritzer med Aperol, var det dags för oss att ta oss tillbaka till campingen. Men då hoppade vi av på fel båtstation och tog sedan fel båt tillbaka. Det tog betydligt längre tid att ta sig hem till campingen än planerat. Men vi lärde oss iallafall deras kollektivtrafik tillslut.

När vi väl kom fram lånade jag en dator från några australiensare, tvättade kläder förhand och la mig sedan lite tidigare.
Margies kille dricker ständigt öl och har redan en ölmage vid så tidig ålder... Riktigt vidrig är han. Men imorgon tag jag farväl av Margie och hennes kanadensiska kille.

BACKPACKING - TRAVEL/VENEDIG #1.

19 juli, travel day 6

Hejdå Prag, Tjeckien! Nu lämnar jag allt billigt, skolan/hostel och Oliver.
Sa hejdå till honom på förmiddagen och satte mig på Starbucks med tre svenska tatuerade killar från Dalarna. Snackade om resor och tattoos ofc..

Efter kl 12:00 kom paret från Kanada till KFC och vi började planera vår kommande resa. Det var en så sjukt stor lättnad att lämna O och få resa själv, eller men andra.
Vi tog första tåget till München kl 17:07 och bytte sedan till ett annat tåg mot Venedig. Att spendera natten i ett litet säte är inte roligt ska ni veta.. En annan sak, värd att nämna är att klara av att duscha och raka benen i en tågdusch på 1x1 kvm. Det rann vatten från taket och svåra vattenknappar.

Ja ni, det är en konst att klara av det! Men gud vad skönt det var. Vi delade även kupé med några sköna koreaner.
Nu ska man sova på tåget med..

BRA DAG.

- What a great day. Hängde på stranden/Söderpiren med Daniella i ett par timmar. Promenerade längst strandkanten, hade picknick på sanden, träffade på min bossar, eller... ex-bossar kanske..?

Vi planerade vår kommande resa som kickar igång om 2.5 månad!
Sedan cyklade jag hem barfota, fixade käk, duschade och har nu suttit och letat flyg och kollat Cougar Town. Bra dag.

OFF TO THE BEACH.

Instagrambilder från Hamburg, Prag, Halmstad och min packning under min resa.

- Hey world! Igår blev det en härlig utgång med Cassandra och Roxina. Boom Boom Room, Shotluckan, Morfars och Tillsammans.Träffade på massa saknade vänner och bekanta så det kunde inte bli bättre för att vara Halmstad.

Daniella väckte mig med ett strand-sms vilket betyder att vi snart drar ner till Söderpiren och snackar resa resa och åter igen resa!

A PERFECT SATURDAY.

- Började min lördag med Yoga i en timme. Därefter blev det vegetarisk lunch, hoppa runt och dansa Afro Dance, Guitar Hero, måla naglarna, leta flygresor till Australien och planera Australienresan med min blivande sambo/"tvilling"/barndomsvän. Det kommer bli så galet..!

Nu ska jag till Willys och handla med Patrick, laga tacos och sedan ut en sväng på stan med Roxina & co. Några vänner spelar på Tillsammans i Halmstad, Anton och K-J. Det vill ni inte missa, för de är grymma. I'll be there!

BACKPACKING - PRAG #2.

18 juli, Prag dag 5

Well... skolan/hostellet var inte så hemskt som jag tyckte från början. Jag börjar bli var vid oerhört låt standard och att leva fattigt.

Idag hade jag en dag för mig själv. Hängde med några skate/graffiti-killar från Belgien. Vi försökte kommunicera så gott vi kunde på deras krokiga engelska samtidigt som de skissade, redigerade bilder och rökte weed. Alla är så öppna med droger både i Tyskland och här i Tjeckien. Folk tycker att det inte är några konstigheter här medan det är en tabu i Sverige.

Därefter drog jag till stan, kollade i affärer, köpte snacks och fick ett utbrott på Oliver. Han ändrade nämligen planer hela tiden. Han kunde inte ens bestämma vilken stad eller vilket land han vill åka till imorgon även fast vi gjort upp en tidsplan. Snart exploderar jag..!
Vi är som svart och vitt, det går verkligen inte. Alla andra backpackers förstår inte hur vi kan resa tillsammans då vi är så olika och även de tycker att han beter sig som en skit mot mig och beter sig även dåligt mot andra. Lättlurad är han även med när det gäller svart marknad på kvällarna i stan. Han går på allt de svarta killarna/männen försöker erbjuda även fast jag vart med om det tidigare och förklarar för honom så viftar han bort det som ingenting. ÅPHEKNGRR!"=#!! Så känner jag ganska ofta med honom i sällskap...

Idag blev det en lugn utekväll med Margie. Vi hängde på några fina och mysiga barer och drack cocktails. Det slutade med att vi joinade några andra backpackers på mitt hostel och drack öl natten lång.
Det har som sagt vart en bra dag idag. Väldigt lite Oliver-anda= väldigt bra för min själv. Ingen negativ energi.

BACKPACKING - PRAG #1.

17 juli, Prag dag 4

God morgon världen! Iaag är jag lite bakis... Glömde även skriva igår (16e juli) då vi bytte hostel till ett mer centralt i Berlin.

I förgår mådde jag ovanligt bra trots att jag drack lite på hostelet med ett gäng killar. Det var Mario från Finland, Romain och Felix från Frankrike, Will från Cali och några andra.
Vi spelade soccer board game och hängde. Romain och Felix berättade att de också ska till Prag idag som jag och Oliver. Igår besökte vi en finare och mysigare del av Berlin men även mycket grym street art.

Vi träffade några killar på ett mysigt café och den ena killen, Björn, tipsade om några av hans favoritställe som vi sedan kollade upp.
Tjejen jag delade rum med drog jag sedan ut med för att dricka lite och hörde några killar snacka svenska framför oss.
Nyfiken som jag är hoppade jag fram och började snacka svenska med de med och det visade sig att en kille var från något ställe utanför Halmstad (där jag bor), den andra hade gått på samma skola som jag, Sturegymnasiet, för några år sedan och har nu ett eget skatemärke i Stockholm och den tredje var min väns sambo som bor bara några gator från mig! Hut sjukt är inte det? Världen är sååå liten.

Efter några gratis shots och drinkar, promenad på Berlins regniga gator, häng med locals, hämtade upp de svenska killarna, så var det dags för mig att säga hejdå och gå tillbaka till All-In-Hostel.

Idag tog jag tåget till Prag med fransmännen Romain och Felix. Vi väntade på vårat tåg i över två timmar, men tiden går fort när man har roligt!
Efter att ha skedat någon timme på tåget i den konstiga hytterna(?) så var vi äntligen framme runt halv åtta på kvällen.

Jag och Oli checkade in på ett hostel som egentligen var en grundskola när det inte var sommar. Youth Hostel Olet i kära Prag.
Det har regnat idag, hostellet ser lite läskigt ut under kvällstid, det finns inga lås på våra gemensamma toaletter, duschar eller till våra rum. Jag är väldigt skeptisk just nu. Hoppas på att Oli håller sig lugn eller att jag får lite egentid.

Här ska jag tillbringa två dygn, 2th floor, H1, tramp 4 & 9.

PLANS BEFORE I LEAVE SWEDEN.

- Solen skiner fortfarande och jag har precis hoppat in i mina träningskläder.
Spenderade förmiddagen på balkongen med datorn. Satt nämligen och letade lägenhet i Australien samtidigt som jag lyssnade på min nya kärlek, Matt Corby. Perfektion på den där unga australiensaren, minst sagt!

Sitter och försöker planera lite saker i mitt huvud som jag ska hinna med innan jag lämnar Sverige.
Träffa syskonen, en trip till Göteborg, Köpenhamn och Stockholm vill jag hinna med. Ska se Jousha Radin om mindre än en månad i Göteborg o.s.v.

Men nu ska jag dra och svettas lite!

BACKPACKING - BERLIN #4.

16 juli, Berlin dag 3 fort.

PERFECT DAY.

- Hey everybody! Hope you'r feeling well.
Igår hade jag en fantastisk dag. Gjorde lite ärenden, tränade, var i stan, åt somrig grillbuffé på stranden med gänget från jobbet, drack champagne i solen, badade i en varm tunna på Söderpiren och bastade.
Därefter tog vi en dusch och satte oss längre ner på stranden, gjorde en stor brasa, spelade gitarr, sjöng och åt tryfflar av rom och Baileys. Sedan promenerade vi hem.
Bättre än så kunde det faktiskt inte bli. Det var som taget ur en amerikansk film, hah.
Bilder från kvällen kommer någon gång.

Nu ska jag ner till stan och hänga med några från jobbet i parken och käka sushi. Därefter ska jag träffa Daniella och jag haft så lite tid att träffa på senaste. Så nu ska vi ta igen massa tid och snacka lite planer...

BACKPACKING - BERLIN #3.

16 juli, Berlin dag 3

Idag hängde jag med min nya room-mate. Det är en ung tjej från Dusseldorf som nästan kunde Berlin utantill. Hon visade mig det bästa Street-art området, mysiga barer o.s.v.

Mer info kommer imorgon!

MOT PERSONALFESTEN; PUNCH.

- Hey people! Idag har jag tränat mage,rygg och armar på gymmet i en timme.
Punch-gänget har redan börjat personalfesten i en park inne i stan och om två timmar blir det Söderpiren där vi fortsätter personalfesten med mat, dricka, bastu o.s.v

Nu ska jag ta mig ner till stan och göra två ärenden och sedan till personalfesten.

BACKPACKING - BERLIN #2.

- Take me back to the sweet times, the summertimes. Everywhere, just not here. Everything's gonna be alright. Just take me back to the good times.

Oj vad det planeras nu. Max tre månader kvar i Sverige. Då får man ta och hälsa på vänner och famlig lite överallt innan man lämnar Europa med. Allt kommer gå så snabbt snart..!

START THE DAY WITH SOME WORK-OUTS.

- Hey folks. Today i'll start the day with some work-outs.
Gymmet med jobbarkompisen Kevin innan vi förbereder oss för en fin avslutning av sommaren med Punch Restaurang & Bar. Det blir nämligen personalfest med gänget som är kvar i Halmstad.

Men nu ska jag vara nyttig ett tag till.
Vi hörs senare.

BACKPACKING - BERLIN #1.

15 juli, Berlin dag 2

Efter ett glas Jack Daniels stright up on the rocks, en liten kaffe och sadlat om från svenska till engelska, var det bestämt för utgång i Hamburg. Oliver träffade en australiensare i hissen igår som vi sedan hängde med hela källen och natten.

Det visade sig att killen var från Melbourne, är en Old-Fashion älskare (en drink god och gammal drink för er som inte fattar), vill öppna en egen bar, är engelsman i blodet, gillar same kind of music as me, loves second-hand shops and what else? Oh, he is 34 years old but looks like 26 maybe..?
Låter det inte perfekt? Nästa, kanske inte åldern men ni förstår vad jag syftar på.

Vi hade så mycket gemensamt. Oliver var glad att han "hittade honom" medan jag log på rummet och skrev. Men sen var det jag och australiensare, vars namn var Edward, som klickade direkt när vi började snacka.

Så mot elva tiden drog jag, Edward, Oliver och våra tre room-mates från Israel ut till en nattklubb som var sjukt underground och nice.
När vi kom hem tog jag en dusch och däckade sedan skönt i sängen.

Alarmet ringde klockan 09:00 och det var dags att checka ut.
Idag har jag känt att jag bara vill springa iväg från min resekompis Oliver och resa på egen hand i åtminstone någon dag. Det hade vart så skönt.

Nu är vi i alla fall i Berlin. Vi hamnade på ett underground hostel i samma kedja som det vi bodde på i Hamburg. Fast här är det mer hippies, undergrounds och pundare. Dock sjukt trevligt folk. Oliver gillar inte det men jag trivs med mer estetiskt folk.
Fan, jag och O är ju som svart och vitt...

I väntan på att få checka in träffade jag en kille från California. Han hette Will och var sjukt hög, kanske bara på livet. Vad vet jag...? Men han var störtskön och rolig, soft adventure-hippie med sin indian t-shirt och sitt mörkbruna lockiga surfhåret.

En av våra room-mates kom in för en stund sedan och är en 22årig tjej från Korea som är bosatt i Dublin. Rachel är väldigt blyg och försiktig så jag känner mig lugn med henne som room-mate.
Nu ska jag vila lite, gå ner och se om Will är lika hög som innan, sedan drar jag och Oliver ner och käkar något.

BACKPACKING - HAMBURG #2.

- Några mobilbilder från när vi festade till det i Hamburg med några från Australien, Israel ect. Det var något undergroundparty där jag gick in i en liten plåtdörr och tod en hiss till festen.

Idag kom jag igång med träningen igen. Så sjukt skönt! Körde nedre kroppen på gymmet och tog sedan en lång och skön dusch. Nu ska jag ta bussen ner till SALT i Tylösand och käk middag med jobbet, Punch-gänget som en liten avslutning.

PEACE.

SOON I'LL LEAVE THIS COUNTRY & GO EXPLORE.

- Jaha mina vänner... Livet är kort och min tid på Punch är slut då de snart stänger för säsongen.
Inom några få månader säger jag hejdå till Halmstad, Sverige, Skandinavien och Europa. Det kommer bli spännande, nervöst men ett äventyr och lärorikt. Jag bockar av min "måste-göra-innan-jag-dör"-lista och en av mina drömma är att flytta till andra sidan jorden ett tag. Och snart kommer jag göra det!

I veckan kommer jag sitta och kolla visum, flygbiljetter och boende, ect.
Wish me good luck!

PEACE.

BACKPACKING - HAMBURG #1.

14 juli, Hamburg Dag 1

Nu har det börjat. Min efterlängtade resa. I två år har jag suktat efter att få tågluffa i Europa i några veckor. Efter att ha läst Emmy Godwins blogg där hon delade med sig av minnen från när hon tågluffade i Europa i tre veckor efter studenten, visste jag att det var det jag också ville göra när jag tagit studenten.

Ett mål jag haft i över två år har äntligen gått i uppfyllelse. Dock blir det en lite annorlunda Europaresa.
Tre veckor med min polska killkompis Oliver. Killen har ofta allt under kontroll men har även en stark personlighet vilket kan gå mig på nerverna, så vi får se hur detta slutar. Men jag ska försöka bita ihop.

Idag började resan kl 08:30. Oliver och hans föräldrar hämtade upp mig med sin stora van. Den var hur skön som helst med fåtöljer istället för vanliga bilstolar. Det finns två sovplatser, en platt-tv och massa utrymme. Man verkar inte behöva säkerhetsbälte ens.

Vi började kolla på Mama Mia men jag orkade knappt hålla ögonen öppna. Inatt lyckades jag nämligen sova... tre timmar.
När vi bilat i ca en timme var det dags att kliva på Danmarksfärjan, Efter att sedan ha kört av den såg jag skyltar där det stod Köbenhavn och på radio började de snacka danska. Det blev för mycket för trötta mig. Jag kunde knappt hålla tårarna inne.
Allt som har med Danmark och Köpenhamn att göra ger mig nostalgiska och en aning sentimentala tankar och känslor. Sist jag var där var i början av Oktober. Anledningen till att jag var där då av inte bara för att jag var upp i varv efter klassresan till Tjeckien, eller för att jag och min vän Tove ville iväg och festa.

Kärlek har sina upp och nedgångar och detta danska land hör ihop med en gammal kärlek. Men mer än så tänker jag inte berätta så här offentligt.

Nog om det. Jag bestämde mig för att hålla tårarna inne när vi kom till Danmark och istället sov jag mig till Tysklandsfärjan. Runt 16:00 var vi framme i Hamburg och checkade in på ett hostel som var väldigt fräscht.
Nu delar vi rum med 8st andra, men har dock bara träffat en av de än så länge.
Gått runt i stan och solen sken. Det är runt 18 grader vilket är lite kyligt. Huvudvärken går inte över och min resekompis pratar konstant och högt så det gör inte saken bättre. Men snart ska vi ut och upptäcka mer av Hamburg samt träffa någon australiensk kille som också bor här på vårat hostel.

WHAT A BEAUTIFUL MORNING.

- What a beautiful morning.. Vaknade efter 8h sömn. Åt frukost samtidigt som jag kollade på ett avsnitt av Cougar Towns nya säsong. Nu ska jag ladda mina batteri i solen på balkongen med lite Arctic Monkeys spelandes från datorns små högtalare.

Solen steker redan på mitt högra ben och jag börjar redan dagdrömma om vad som kommer hända om några få månader.

PEACE.

SÅNT SOM VANLIGT FOLK GÖR.

- Med dessa fyra bilderna vill jag bara säga: Hej, nu gör jag sånt vanligt folk gör. Åker till jobbet.
Vanligt folk kanske inte jobbar på en lördag eftermiddag/kväll/natt. Men krögarfolk då. You get it..

Får se vad som händer i min konstiga lilla värld efter jobbet.
Ta hand om er så länge.

PEACE.

SWEETNESS AT PUNCH & SALT.

- Lite bilder på massa gott och onyttigt som jag fått ta del av på jobbet. Detta goda hittar man på Punch och Salt i Tylösand.

Snart bär det av till jobbet. Det börjar närma sit slutet av Punch för den här säsongen. Sorgligt med sant.Men det kommer avslutas med fest x2. Tur att jag inte kan dricka nu p.g.a mina tabletter, då kan inte de på jobbet bjuda så mycket. Får bli alkoholfritt ett tag framöver tills man är bra igen.

PEACE & LOVE.

AS LONG AS I LIVE.

- Heya saturday folks!
Idag vaknade jag inte allt försent. Käkade lite frukost, kollade en film, cyklade in till stan och var på arbetsintervju, gjorde ett ärende, drog hem, fortsatte kolla på filmen och nu ska jag ta det lugnt på balkongen en stund.
Ikväll blir det jobb som vanligt.

Igår var jag inte mig själv. Var konstig hela dagen, mina händer skakade och i samband med de gjorde jag en grej på jobbet som jag kallar för "Vaska Champagneglas"... Var oerhört känslig och kluven.
Vet inte om det beror på girlstuff eller min medicin som jag börjat ta nu.
Hoppas det blir bättre idag iallafall.

workworkwork.

- Snart drar man till jobbet. Jag känner att det blir otroligt lugnt p.g.a detta skitväder, but wht to do?
Hoppas på god p-mat då min mage kurrar som aldrig förr. Två timmar kvar..!

Sitter hemma hos Patrick och dricker te och deppar över regnet. Men efter reg kommer sol, får vi hoppas på.
Ha det fint!

PEACE.

MY NEW HAIR // SALONG MONIQUE.

FÖRE

- Efter ett besök på salong Monuiqe blev resultatet: Kortare hår, mer dip dye, mörkare hårbotten.
Håret blev liiite kortare än vad ni kan se på Efter-bilderna.

Och vad tycker jag om detta? Lika nöjd som alltid. Salong Monique i Halmstad gör ett grymt jobb so vanligt och är riktigt duktiga på sin grej. Som vanligt låter jag Linus piffa upp mitt hår. Han vet vad jag gillar, ger tips och förslag och tillsammans kommer vi fram till bra slutsatser och jag lämnar alltid salongen med ett leende. Det är nästan som att komma ut som en ny person med mer liv i håret.

För att boka en tid hos Moniqe eller bara få lite mer info om frisörerna klickar ni in er HÄR.

De gör inte bara make overs på huvudet, utan nu har de även renoverat hela salongen. Ljust och fräscht. Spring in och ta en titt.
Något jag verkligen gillar är att de använder sig av REDKEN produkterna som jag tycker är riktigt bra. Är du sugen på bra produkter till håret så hittar du ett stort sortiment hos Monique.

EFTER
De två nedersta är lånade från Moniques blogg. Klicka på bilderna för att komma till bloggen.

120810.

- Hey world! Idag blir det jobb tror jag trots detta tråkiga svennebanan väder. Några månader till få jag stå ut här tills jag kan vinka hejdå igen.

Ska till Patrick en stund innan jobbet. Funderar på att dra till det där nya Vintage caféet som ligger i närheten. Kommer även lägga upp inlägget ang. mitt hår och Salong Monuiqe.

Hoppas ni får en fin fredag allesammans!

DAGENS TO-DO.

PH: Brorsan x2, jag för några månader sedan när jag var helt inne i min nyttiga period= åt bättre och bodde i mina träningskläder, middag med kompis på Gastons.

TO-DO-TODAY:
  • Sova ut.
  • Lunch med familj +besök från Australien.
  • Skicka iväg några mail.
  • Arbetsförmedlingen
  • Amigo Ink, planera med Gustavo och Jonatan.
  • Göra klart bilderna till inlägg ang. Salong Monique och mitt hår.
  • Träffa Patrick (?)

PHOTOS FROM MY 19TH BIRTHDAY.

- Som jag sagt flera gånger här på bloggen. Bättre sent än aldrig.
Några bilder från min 19års dag som var i mitten av juni, så ja.. de är la liiiiiite gamla. Men inte överdrivet.
Det började lugnt med spårade till sist, men så ska det väll vara på ens födelsedag? Haha.

Håll i er. Inom några dagar kommer det komma bildbomber från när jag tågluffade.
Ha det fint!

GLUGG.

- Jag har under många år haft svårt att acceptera mig glugg som jag har mellan framtänderna. I början när man var yngre var det inte så populärt att vara udda. Men mestadels satt allt i mitt egna huvud. Jag ville ha ett "Hollywoodleende" och se "vanlig och normal" ut när jag pratade, skrattade o.s.v. Fler gånger om dagen kunde jag stå framför spegeln och försöka trycka ihop mina framtänder med fingrarna. Det var inga vidare resultat inte, haha...

Men så en dag tog jag beslutet, efter några rådfrågor hos tandläkaren. Det var svårt men det var möjligt att göra en lite operation. Det skulle vara smärtsamt och det fanns ingen garanti på att det ens skulle göra skillnad. Eller så kunde det vara så att de går ihop med flyttar isär efter ett tag igen. Detta för att våra kroppar är byggda på olika sätt och reagerar väldigt olika.

Jag ville ta chansen. Så jag satte mig i tandläkarstolen, nervös men tänkte: Äntligen ska detta fixas. Men tänk om inget händer? Och undra hur jag kommer se ut utan den..? Det gör trots allt en stor skillnad i utseendet.

Första året på gymnasiet och ända var jag så dum att jag inte kunde acceptera mig själv. Men i sista stund bangade. Jag hoppade av stolen och sa att jag behövde mer tänketid till det.
När jag kom tillbaka till skolan sprang en gammal barndomskompis fram till mig och sa: LE LE LE Becka!
Och jag log lite osäkert.
- JAA! Bra, du ska inte ta bort den. Det är en del av dig. Den gör dig till den du är, den riktiga Rebecka. Lova att inte ta bort den?!

Och det var då jag bestämde mig. Det var då jag tillät mig själv till att vara udda och annorlunda.P.g.a. av min väns stöd och många andras med efter detta. Tror även att min förra gymnasieskola, som var de mest alternativa, fick mig att känna mig mer säker och att det faktiskt bara är bra att vara udda. Sturegymnasiet förändrade mig. Lät mig själv att acceptera verkligheten och se saker och ting från andra perspektiv.

Idag ler jag stort, pratar öppen om gluggen och peppar andra som också har det.
Människor internationellt har kommit fram till mig och berättat att de har opererat bort sin och ångrar det. Det blir allt vanligare att se gluggar i media. Allt fler modeller har glugg, t.ex tjejen i H&M.
Många säger att de inte passade i sina gluggar men att jag verkligen gör det. Vet inte o det kan stämma eller så har de bara inte lyckats se den andra sidan av sig själva som jag nu idag kan se på mig.

Jag är glad för att mamma stoppade situationen när jag var så lite att jag inte mins, då de skulle ta bort gluggen. Och jag är glad att jag själv gick igenom den tid med de för att tillslut lära mig själv att det är okej och acceptera mig själv.

Alla är vi unika på våra sett mer eller mindre och jag älskar komplimangerna jag får av folk runt om i Sverige och världen ang. min glugg. Det är något jag kan ta åt mig av till skillnad från mina ögon, även fast färgen på de också är annorlunda.

PEACE!

musicworkbartenderphotoandstuff.

- Några bilder från jobbet. Igår var jag och hälsade på mina workmates på Punch och som jag har saknat de. Några hade slutat säsonga och dragit hem, andra var bakis och sig själva. Precis som det brukar vara. Fick lite Fish & Chips när jag kom dit och massa kramar.
Åh förresten, bilden längst ner till höger är ingen mindre än... min chef. Gillar att denna bilden är inramad på jobbet, haha.

Sedan bar det av in till stan igen för att provjobba på en restaurang. Fick jobbet efter två timmar. Men har inte gett mitt besked än. Får se hur jag gör. Ska reda ut en del av mitt liv idag och imorgon.

Music:
Bleed Bleed Bleed
Bleeding
Bli Aldrig Som Oss, Bli Värre!
Blind Willie McTell
Blinding Light Of Love

TIME FOR COFFEE WITH A FRIEND.

- Heya yaa folks. Nu haltar ajg mig till bussen som tar mig in till stan. Ska ta en kaffe och käka något med en killkompis och därefter göra ett ärende.
Får se om vädret tillåter jobb för min del idag.
Ha det fint tills vidare.

AFTERWORK WITH THE BOYS // BESKED FRÅN LÄKARNA.

- Börjar dagen med att lägga upp lite bilder på några sköna killar. Det är väll inte helt fel?
Bilderna är från min sista afterwork med jobbarkompisarna och bekanta innan jag skulle säga hejdå och lämna Sverige ett tag.

Har ringt och snackat med läkarna ang. mina fötter. Har fått inflammation i fötterna under tiden jag luffade i Europa och det resulterar värk, svullnad och gör så att jag inte kan gå vanligt och haltar långsamt fram.
Det blir till att äta Imprem ett tag nu då. No more party for me. Läkarna gillade inte att jag jobbar som bartender då jag står hela tiden under min arbetstid. Men jag börjar med Imprem så får vi se vad de ger för resultat.
Vägrar att sjukskriva mig även fast de tyckte att det kanske kunde behövas.

GOOD MUSIC & A SMILE.

- Har köpt mig den finaste almanackan jag någonsin ägt. Dock lite dyr... Men man köper ju bara en vart 18:e månad. Sedan haltade jag runt i regnet på stan och därefter hem och försöka få en större inblick i min framtid. Man får ju börja planera lite mera nu om jag ska hinna lämna landet innan årets slut.

Idag har jag gått ett steg mot mitt gamla hälsosamma liv. Inte tillräckligt bra men det är en början. Jag menar, jag var överdrivet onyttig när jag backpackade. För att spara pengar fick man komma på andra saker som var billigare för att bli mätt. Köpte även McDonald's mat en gång, och då var jag nykter. Men nu är jag på rätt spår igen.

Delar med mig av lite skön musik sådär lagom till kvällen.
Idag ska jag göra lite Body Balance och meditera innan jag somnar samt unna mig en ansiktsmask.

MUSICA:
Black Girls
Bleed

BRO'S HOME.

- Lil brother is home! Feels good when everybody's home now.
The weather suck as always in Halmstad so I'm going to centrum for buying a organizer and fix some stuff.

Soon you'll see "Before&After" photos of my hair.
Take care folks and make love, not war.

120806.

- Good morning people. Yesterday was all about chillin. I was hanging out with P, sleeping, thinking about the future and walking.

Today I'm going to the city for the first time in a long time, doing loundry and try to fix my bike. Then i'll do some work outs at home. And.. my brother is coming home, yeey!

MY LILLBRO.

- This is my brother. I miss him so much and haven't seen him in one month soon... But tomorrow is the day with a big D.
I feel terrible that I missed his 10 years birthday cuz I was traveling.
About a few hours I'll squeeze him, kiss and hug him soooo much. Love you lilbro.

PHOTOS; ME&WORKINGMATES.

- Soo... here's some photos from AfterWorks and other parties with my workmates. The last photos are from my last night with the work before I started my backpacking trip in Europe. My two bosses looks pretty much normal as always, right?

Two days left and then I'm going back to work again. Looking foward to it!

I'VE MISSED MY JOBS.

PH: Dumbo och jobbhunden Charlie. // Jocke getting ready. // Nattmat efter jobbet, lyx. // Mårten och Jocke pa bussen hem. // Jobb på Boom Boom.

- Även fast jag älskar att resa så älskar jag också att jobba.
Har verkligen saknat mitt jobb och mina work-mates på Punch & Boom Boom Room. Imorgon är jag tillbaka på Punch och ser verkligen fram emot det. Dock är inte alla kvar, men det ska bli kul att se de andra igen.

FIRST NIGHT HOME // INSTAPHOTOS.

PH: From my lovely old HTC.

- Good morning world. My first night in my own bed in Sweden in a long time. Feels weird not waking up on a train, Bunk Bed, in a strangers coach or at the floor outside of a train station somewhere in Europe. But it feels refreshing.

MY OLD HAIR & NEW LIFE.

- Oh... I miss my hair a bit. I can' belive that I did'nt see how nice it was until I cut it. But now I do...
Don't worry Becks, it will grow fast.

Good night folks. Tomorrow is a new day and I will start my new healthy life again. Working out at S.A.T.S is from 13th of august. But I'll start slowly with less alcohol, not more fast food, and some work-outs at home.

POLAND PT6.

PH: by me.

- Heyye. Here is the last photos from my trip to me second home, Poland. The photos are 2 months old, I think...

SHOPPING FROM POLAND.

- Here is some stuff I bought last time I was in Poland.

The story and photos from my backpacking weeks will start soon...!

HOME FROM BACKPACKING IN EUROPE AND BACK AT THE BLOG.

PH: me by me in Poland. Yes, I'm sad cuz I'm back i´n town.

- Heya people! I know.. you can't belive it. But it's true. I'm back home in Halmstad, Sweden and that means back at the blog.

I've been backpacking/traveling for 3 weeks in Europe and I've never loved life as much as I did those weeks.
I have met wonderful and crazy people from around the world and I've done crazy and bad things, but in the same time I've learn so much.

Back to the "normal" life, back to work, healthy life ect.