SURPRISING IN MELBOURNE.

 
- Yes, she's back!
Melbourne, mitt underbara Melbourne. Visst har du gått över till australiensk vinter men ändå njuter ajg av dig varje minut.
Kl 12pm i lördags landade jag i Melbourne efter att ha avslutat min road trip. Tack till alla som gjorde den toppen!
 
När jag kom hem gjorde jag två tvättat, tömde hela reseväskan, dammsög bort all sand, vek om alla kläder och tog en lång varm dusch. Sedan satte jag mig vid datorn och började med mina road trip-inägg.
 
Söndagen spenderades genom att gymma vid 11am i en timme, träffa träningskompisar och sedan göra en god och nyttig lunch.
Jag unnade mig några avsnitt av Two and a Half Men. Gud vad jag saknat att bara ligga på soffan och kolla på serier. Det var mer än två månader sedan jag gjorde det..!
 
På kvällen gick jag till Daniellas jobb och överraskade henne.
Hon visste inte att jag i smyg bokade om min flygbiljett och kom tillbaka en vecka tidigare. Det var lite småroligt när vi samma dag snackade i telefonen och hon frågade vad jag gjorde uppe i Darwin och jag spelade nyfiken ang. vädret i Melbourne. Det var nästan så att jag försa mig någon gång där!
 
När jag såg henne inne på jobbet sprang jag in, förvandlade min hand till en pistol och satte den mot hennes tinning. Helt stilla stod hon i någon sekund och sedan kollade hon på mig och tröt som en galning så hela burgareshoppen hoppade till. Därefter kastade vi oss över varandra och hoppade runt ett bra tag och lycka. Efter sådär en kvart när Daniella lugnat ner sig kollade hon fortfarande på mig som om jag var ett frågetecken och kunde inte förstå att jag var där, haha!
 
Till slut var jag tvungen att lämna henne ifred så hon kunde koncentrera sig på jobbet och jag begav mig vidare i vintermörkret en gata bort till min kära bar.
Även där blev killarna hel till sig i baren och slängde sig över mig, lyfte upp mig i luften och mosade mig med ett x antal björnkramar och massa pussar på kinderna.
De hade gjort egen glögg som de stolt serverade mig och jag hängde i baren med lite bekanta och jobbarkompisarna i över tre timmar.
 
En helt underbar fortsättning på mitt Melbourne-liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0