ROAD TRIP, 19th Of April - Mallacoota, VIC.

 
Fredag den 19e april - Mallacoota, VIC.
 
Efter tre dagars stillastående i Melbourne med vanen utanför Reeces hus ändrades mitt humör ungefär tre gånger per dag. Jag och Daniella spenderade en kväll hos hennes pojkvän. Där dansade vi salsa, zouk och bachata. Hur roligt som helst var det och tiden bara sprang iväg. Det slutade med att vi övernattade hos honom vilket var tur då det vart brakfest i Reeces hus hela natten lång.
 
I onsdags innan solen gick ner tog vi farväl av Melbourne för ett tag och började rulla ner mot Lake Entrace där vi kom fram vid midnatt. På torsdagen åt vi färska havsdjur och bar sedan av mot sydöst efter att ha köpt några kassettband på Op Shops. Minuterna innan vi körde gungade jag på en gunga vid vattnen. Det var första gången sedan... 8år sedan kanske? De första tagen som lyfte upp mig i luften gav mig fjärilar i magen. Det är nu friheten börjar öppna upp sig för mig.
 
Vi började köra mot vår andra destination. Mallacoota it is! Men på väg dit hände något oväntat. Bensinen tog slut och mätaren fungerade inte... Men det lilla problemet var löst redan efter en timme.
Vi smugglade oss in på Mallacoota Foreshore Caravan Park där vi lyckades campa och duscha i varmduschar gratis. Efter min och Daniellas dusch sprang vi i ösregnet i kolsvart mörker. En simpel middag, musik och gitarrspel var det dags att sova.
 
Mallacoota lämnas bakom oss och vi drar vidare till destination nr 3 som blir vårt första stopp i New South Wales.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0