WORK // THOUGHTS // MOVE-DAY.

Ph: a latte i did at my first barista job. // i introduced a new cocktail to my first bartender job here in Melbs. // Me at my café job. // Typical lunch at work.
 
Torsdag 21:11
 
- Efter 5.5h jobb på cafét idag, lekte jag rebell genom att cykla utan hjälm på Melbournes röriga gator, besökte ett av Australiens bästa caféer där jag fick en kopp med kaffebönor gratis bara för att de gillade mitt kommande projekt. Vad är det nu jag ska hitta på..? Det får ni antagligen reda på imorgon då jag kommer göra det!
 
Därefter cyklade jag hem (med hjälmen på denna gång) för att packa ihop väskorna och flytta från våra killkompisars lägenhet. Hängde med Amili ute på Abbotsfords i väntan på taxin i över 1h. Istället skjuttsade vår förra granne (killarnas granne) oss till vårat nya hem. Kort där efter tog vi taxin tillbaka då jag hämtade upp min cykel och handlade mat medan Daniella drog vidare till sin dansklass.
När jag kom hem lagade jag en kryddig middag till mig själv som jag åt direkt ur stekpannan på gården under vårat persikoträd samtidigt som jag lyssnade på grannbarnens bråk.

En kall dusch, lite snack med våran flatmate Jackie och några soul-låtar senare sitter jag här på sängen. Chillar som aldrig förr, textar med jobbarkompisar och chefen för att få ihop ett bra schema, planerar de två kommande veckorna och har lite ångest i magen eftersom det är allt närmare och närmare till dagen vi kommer lämna Melbourne och börja vårt extrema gypsylive genom att resa runt i detta spännande land.
Usch, vill knappt tänka på det. Melbourne är så sjukt underbart. Men vem vet, vi kanske kommer tillbaka?
Det hoppas jag verkligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0