MONDAYS LIKE THIS.

 
Måndag 18:55
 
- Veckorna bara flyger iväg. För över 16 veckor sedan lämnade jag Sverige, tog med mig en vän och flög till andra sidan jorden, till en främmande kontinent för att bosätta mig där på någorlunda obestämd tid.
Nu sitter jag här i mitt rum i huset som jag delar med min bästa vän och fyra andra fantastiska människor i det bästa och mest spännande området i Melbourne. Jag har tre jobb, jobbar mellan 30-45h i veckan, sparar pengar varje vecka samtidigt som jag unnar mig något flera gånger i veckan. Jag är omringad av kultur, internationella varelser, god mat, massvis med möjligheter i en storstad med behagligt klimat.
Här ligger jag på gräset i en park med min vän och kollar upp mot himlen, sjunger till nostalgiska låtar, cyklar upp och ner för backar i solen, tränar så svetten rinner med motiverade atleter, dansar med främlingar på helgerna, hoppar glatt hem med kvällens dricks i byxfickan och äter under öppen himmel minst en gång om dagen.
Varje dag är fantastisk på olika vis och jag lär mig nytt varje dag.
Det finns bara en sak som saknas och det är ni. Mamma och Kristoffer, ni gör mig hel.
Jag önskar att ni var här, att ni kunde njuta av en vanlig vardag varje dag som jag, uppleva nya saker och se allt jag har att visa er.
Ja kocham was ogromnie. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0