Q&A AUSTRALIA.

- Hej Rebecka ! Du verkar leva ett mycket spännande och roligt liv i Australien och nu är det så att jag är väldigt sugen på att flytta dit några månader . Jag undrar lite hur ni gjorde med era visum , vad ni har för visum? Hur länge ni får stanna ? Och hur ni kan få jobb ? Eftersom jag kommer vara tvungen att jobba där om jag flyttar dit , så är jag nyfiken på om det är möjligt ! :)
 
 
- Hej, förlåt för oerhört svar. Jag levde ett fantastiskt spännande och lärorikt liv i Australien i 13 månader. Jag och min vän D åkte tid i november 2012 efter att ha fått våra 1åriga Working Holiday visum. Med de får man vara anställd på ett ställe upp till 6 månader. Därefter måste du byta jobb eller börja resa. Jobb är lättast att få genom hospitality. Du kan söka på internet eller bara gå runt med ditt CV från ställe till ställe. Det funkade bäst för mig och alla jag känner som gjort samma. Då får managern chans att träffa dig, ta en drink/kaffe med dig och have a chat. Första intrycket är viktigt!
Hoppas svaret fortfarande gav dig något nytta!
Peace,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0