UPCOMING EAST COAST PLANS.

PH: me. // Daniella texting some job stuff and doing what she's best at.
 
Söndag 17:47
 
- Okej, så här ser vår plan ut för de kommande två månaderna.
Daniella ska resa i en månad och sedan åka tillbaka till Melbourne p.g.a jobb. Jag kommer att resa i två månader och sedan drar jag också tillbaka till Melbourne. Lyckades få en helt extra månad. Fuck yeah!
 
Vi ska resa på östkusten. Vi börjar med att åka upp med vår bekant Reece, hans hund, lite surfingbrädor, gitarrer och våra väskor i hans hippie-van. Han ska upp till sina päron norr om Brisbane vilket betyder att vi kan åka upp med honom dit om det inte blir några problem under tiden. Fingers crossed!
 
Daniella lär hinna upp till Brisbane på en månad vilket är halvvägs på östkusten medan jag sedan ska fortsätta upp mot den mest exotiska delen av Australien. Planen är att ta mig upp till Cairns och chilla i regnskogen och bada i vattenfal samt bo på en båt och åka till små tropiska öar.
 
Under tiden att vi reser kommer vi hälsa på några av mina samt Reece's vänner och möta upp några andra kompisar som vi träffat här i Melbourne.
 
När det gått två månader för mig (runt juni) tar jag mig tillbaka till Melbourne, hälsar på bekanta i surfingstaden Torquay och därefter tar jag tag i livet igen och går tillbaka till barjobbet och flyttar in någonstans.
 
Imorgon börjar resan och jag kommer lämna min dator här i Melbourne vilket betyder att jag ska ta min längsta bloggpause sedan 2008.
Jag kommer även dra ner på kaffet, alkohol, mer fisk och färsk mat, enormt mycket vatten, massa natur och surfa.
Jag kommer besöka b.la Sydney, hippiestaden Byron Bay, weed-byn Nimbin, Sunshine Coast, Gold Coast, Brisbane, Noosa, Cairns, WhiteSundays samt allt där emellan.
 
Den första planen är att åka till Sydney under en vecka så vi blir antagligen framme i Sydney runt måndag den 22e, vilket är en fjärde del upp på östkusten. Sedan några dagar i staden, några dagar mellan Sydnay och Byron Bay. Sedan stannar vi minst en vecka i Byron och chillar där. Hoppas på grym surfing då det är ett av de tio bästa surfingställena i världen.
 
Detta kommer blir två helt obeskrivligt fantastiska månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0