goodending&goodstart.

Ph: by me.
 
Måndag 13:07
 
- Veckan börjar lugnt och fint. The Tallest Man on Earth spelas ur högtalarna på The Rum Diary, jag smuttar på en picollo, springer iväg till affären för att göra ett ärende åt Drew, diskuterar pedanter och perfection och bara är i nuet.
 
Att börja veckan med över 10h sömn är inte helt fel det heller.
Avslutningen av förra veckan var minst lika bra. Middag hos jobbarkompisen Eric stod på schemat.
Där bjöds det på revben, lam, ugnsbakade klyftpotatis, sallad och hemmagjorda såser från av en amerikansk bekant. Riktigt gott.
Därefter doppade vi jordgubbar i smält tobleronechoklad samt drack Jack Daniels Honey och öl.
 
Det trevlliga sällskapet var till större del fotografer, journalister eller studerande till just dessa två yrken. Hur intressant tror ni inte jag tyckte att det var?
Sedan bor det även en kille i mitt hus som bott i New York i nästan två åt och jobbat som journalisk och dylikt.
Hur kommer det säg att så många runt omkring mig lever i en del av min framtida dröm?
 
När jag blev alldeles för trött sa jag hejdå till hänget hos Eric och drog inom jobbet för att ta en kopp te med managern och snacka lite.
 
Levande ljus, musik och läsning ur The Libertines bok var det sista jag kommer ihåg innan jag föll in i sömn.
Så små simpla saker gör vardagen like extra vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0