STRETCHING - IT MATTERS.

- Många säger att stretch är onödigt. Men det är fel.
Stretching skapar rörlighet i leder och muskulatur och mjukar upp kroppen. Det finns även forskning som visar att stretching mellan övningar och efter träningen förbättrar träningens effektivitet. Upp till 20 procent större ökning av muskelstyrka kan uppnås med hjälp av stretching.
 
Generellt ska man stretcha efter ett träningspass då det gör mer nytta än före. Dock finns det ingen forskning som visar att stretching faktiskt förebygger träningsvärk.
 
Glöm inte detta till ditt nästa träningspass. Idag ska jag stretcha ordentligt efter min kommande tunga pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0