LAST DAY AND FIRST WORK DAY IN MELBS.

 
Lördag 02:16
 
- Mamma, ser du inte hur underbart det är? Kom hit!
Idag var det en bra dag. Jag vaknade som vanligt minst en timme innan Daniella, fixade lite med bilder, klädde på mig, väckte henne, fixade frukost, tramsade och sedan springa till Smith Street to catch our tram.
Vanlig ordning helt enkelt.
 
Vi började med en visning inne i CBD som var i ett hotell. Inget vidare för oss. Därefter drog jag på den sjukaste jobbintervjun jag någonsin varit på, (berättar mer sen). Lunchade lite asiatiskt och hängde på den offentliga toan bredvid och tramsade där med.
Det är så himla kul att tramsa, göra narr av varandra och andra runt omkring när ingen förstår svenska. Dock har vi börjat prata svengelska. Bra jobbat tjejer. Vi glömmer bort vissa svenska ord eftersom vi använder de engelska så mycket mer och fortsätter hellre använda samma ord när vi snackar själva om det med.
 
Mellan 18-23.30 jobbade vi för första gången här i Down Under. Vi agerade köksassistenter på ett event nere i Richmond. Träffade härliga killar från Paris och New York, fick gratis mat, la upp mat snyggt på tallrikarna som skulle till gästerna, fixade lyxiga desserter och därefter fick vi det som blev över.
 
Jag har aldrig hällt i mig nävar med stora blåbär tidigare men gud vad underbart gott det var!
Efter vår första lön hoppade vi runt och sjöng på gatorna ända hem till Collingwood, Fitzroy.
 
För övrigt så är bilderna ovan från i torsdags då det var härligt väder, mexikansk lunch på Trippy Taco och parkhäng samt jobbsökande.
Nu ska vi avsluta kvällen med Lemone & Ginger tea och serier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0