CARLTON IS OUR NEW NEIGHBORHOOD.

 
Tisdag 13:37
 
- Hej Sverige och alla andra som läser. Efter två veckor i Collingwood i Benjamins sharehouse med tre andra, en natt med Daniella i Benjamins garderob och en natt på golvet så var det dags att flytta.
Så igår flyttade vi till Carlton. Vara 15min från kära Collingwood och 5min till favoritgatan och inte nog med det. Det är ännu mer centralt!
 
Detta är också ett sharehouse men inte vilket som helst utan ett riktigt hippiehus. Har bor en 30+ hippiekvinna och huset är så sjukt annorlunda men mysig. Här finns ett loft i ena rummet som vi sov i, en mysig utegård, kvinnans rum är det coolaste jag sett på länge och idag ska vi flytta in till ett annat rum på mittenvåningen då två andra flyttar ut idag.
Dock fick jag nyss reda på att hon inte äger ett dammsugare och har bott här i 2 månader! Gissa om jag överlevde natte här? Knappast... Inte ens mina allergitabletter hjälper längre och jag känner mig helt förstörd i hals, näsa, ögon och öron... Hjälp.
 
Men snart ska vi till banken och därefter äta vegetarisk lyxlunch på Trippy Taco som plåster på såret.
När klockan slår fyra är det dags för mig att jobba. Idag har vi premiär för offentligheten!
Daniella har dock ledigt idag. Själv jobbar jag till stängning vilket är vid 01 på natten. Nu ska det tjänas pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0