FORTUNE COOKIES // THE YOUNGER GENERATION.



- Inte nog med att man får små citat i fortune cookies, men de är sjukt goda med!
Mamma brukar köpa hem några och så öppnar vi varsin en gång i veckan. Senaste jag öppnade min cookie fick jag mig en riktig tankeställare.



Idag skulle vi precentera våra projektarbeten på skolan och jag var sjukt nervös. Fråga mig inte varför, för jag gillar att synas och prata. Men efter att ha sett alla de yngre eleverna med uttråkade och nonchalanta ansiktsuttryck som de tydligen haft mot de andra som presenterade så blev jag helt skakig.

Efter ens presentation så kunde de yngre komma fram och kolla på våra resultat som log framme på bordet och på datorn men mer än hälften slängde inte ens en blick mot våra projektarbeten och gick raka vägen ut.
Det är sjukt vilken skillnad det är på de och på oss när vi var i deras ålder. Då visade vi respekt, kollade på allas resultat och pratade och diskuterade arbetena.

Det verkar bli sämre oc sämre för varje generation. Apropå generationer, nu ska jag fortsätta med ett svenskatal om den nya generationen.


Kommentarer
Postat av: XYZ

i recommend : http://www.madamejulietta.blogspot.com/ WE ARE SIMILAR :)

2012-05-10 @ 12:41:04

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0