STUDENT & VUXENLIV.



- En dag och en månad kvar. Det är sjukt hur snabb tiden har gått och för första gången i mitt liv kan jag nu erkänna att jag kommer sakna skolan lite. Om bara några veckor kastas jag in i det så kallade vuxenlivet och har jag riktigt tur så blir det heltidsjobb med.
På gott och på ont. Inga mer påsk, sport, höst, jul och sommarlov. Inga DTF-dagar, inga håltimmar eller några timmars långa raster.

Snart börjar det verkligen livet. Snart ska jag kämpa för ekonomin som aldrig förr och bli ännu mer sparsam än vad jag redan är, om det nu är möjligt.

När jag prövade studentmössan var jag inte ett dugg exalterad. Inte så glad som på bilderna.
Det där är bara fejk för att se lite oskyldig och söt ut.

Snart är man fri men fast på en och samma gång. Snart är det på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi, don't you know it's bad luck to try on the hat before the big day?? At least that's what we say here in Denmark..

2012-05-07 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0