SECOND DAY AND NIGHT AT MY NEW BARTENDER JOB // KROGSÖNDAG.



- Nu är jag på benen igen. Efter ännu ett bra arbetspass på det nya jobbet så är jag trött med glad.
Igår när jag kom till jobbet käkade jag någon god kött och championgryta som kockarna gjort och därefter bytte jag om och hoppade in i baren. Fick även göra mycket mera drinkar och vi testade fram oss till nya recept.
Det var så lärorikt och kul.
Senare mot kvällen kom barchefen in med en creme Brulee som jag aldrig ätit tidigare. Det var obeskrivligt god, speciellt karamellagret.

De som gick balen igår på Tylösand kom även in till oss och dräggade ner. Då vart det lite kaos.. De var vana vid att beställa Mintushots, Redbull Vodka och P2. Sånt får de beställa på någon lite bar i stan för på Punch är det riktiga cocktails som görs.


När vi städat upp efter de stökiga studenterna och stängt så taggade vi till på jobbet och tog sedan en taxi till stan. Där festade vi till det lite för mycket på Morfars då det var krogsöndag.
Riktigt trevligt var det då jag träffade gamla jobbarkompisar, vakter jag jobbat med, gäster som kom fram och gav komplimanger för mina cocktails, chefen och blivande jobbarkompisar.

När jag kände att det var slutfestat för mig så körde en bekant och vakt hem mig och nu är jag uppe igen.
Lite sliten, men det är sällan jag festar till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0