SUNDAY MARKET IN BRUNSWICK // BAD MORNING.

PH: sunday market in Brunswick. I bought a bike for $50 and Daniella for $85.
 
Tisdag 12:57
 
- Fan vilken dålig start på dagen...
Jag vaknade upp i vårt gamla hem, det första huset som vi bodde i de två första veckorna. Känns toppen att vara tillbaka hos våra gamla house mates.
 
Men det var kallt som fan, det hade blåst och regnat en hel del hela kvällen och natten. Jag gjorde iordning mig i ganska snabbt tempo, cyklade till jobbet för första gången med min nya rostiga lila cykel, stressade upp för backarna och skulle börja jobbet kl 11.00am.
När jag väl kommer dit så upptäcker jag att klockan bara var 10:05, fuck... En hel timme för tidigt.
 
Men inte nog med det. När jag börjar göra i ordning lite kaffe så kikar jag på veckans schema för att se vilka jag ska jobba med idag. Då fick jag en klump i halsen. INGEN.
Min ena maneger hade ändrat schemat igår och då skulle jag tydligen vara ledig idag med. Vilket betyder endast 3 dagars arbete! Panik. Det var mellan 20-25h denna veckan bara! Mardröm, jag som skulle bli en workaholic här. Men det funkar ju inte med så få timmar... 
 
Så jag satt och väntade på att manegern skulle komma tillbaka från ett möte och då skulle jag ta tag i honom och snacka. När jag väl gjorde det så påstod han att han mailat mig men jag hade inte fått ett ända jobbmail... Så där satt jag, panik i hela kroppen, massa uträkningar i huvudet om hur ekonomin skulle se ut denna veckan och diskussioner med manegern. Jag fick helt enkelt packa ihop mina saker efter två koppar kaffe, en bulle och ett glas orange juice. 
 
Som tur har jag min kära träningscenter 5min bort som jag drog till. Nu har jag tränat Power Plate och om några minuter börjar Zuu. Det ska tydligen vara riktigt ansträngande för hela kroppen. Tröstträning... Skulle dock behöva boxing nu, känner att jag har tillräckligt med ilska för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0