BACKPACKING - VALENCIA #2.

 
30 juli, Valencia/Madrid dag 17
 
Jag älskar min impulsivitet. Har många gånger sagt till mig själv att jag ska bli mer impulsiv hela tiden men har inte fått tillfället till att verkligen göra något riktigt impulsivt. Men när man är ute och reser är det enklare.

Nu under min resa har jag varit mycket mer impulsiv och självständig. De har nog mest varit för att jag inte haft något annat val. Ibland måste man bara gilla läget och göra det bästa av situationen.
Impulsivitet och resor på egen hand och så oerhört nyttigt och lärorikt. Jag kommer verkligen göra om det.
 
Idag frågade jag om nästa billiga tåg från Valencia till något annat ställe och resultatet blev Madrid för 10 euro. Att inte veta vart man ska när man står på tågstationen och sedan låta slumpen/ödet bestämma är oerhört kul och spännande.
 
Efter en tråkig sallad och en sockerchock av en glass på McDonald's var det dags för mig att ta farväl av Nick och Leon som jag rest med ett tag. De skulle söder ut och jag skulle mot huvudstaden. Därefter klampade jag ner till busstationen för att sedan ta en 5min buss mot en annan tågstation. Det krånglade med biljetterna med ordnade sig tillslut. Det gör det alltid.
Gratis WiFi höll mig sysselsatt de sista 40min innan tågets avgång.
 
När det sedan var dags för ännu en tågresa visade det sig att jag skulle få åka det fräschaste och lyxigaste tåg jag någonsin rest med.
Leon hade hjälpt mig att boka ett hostel i Madrid och givetvis valde jag ett hostel i stadsdelen Malasaña som är det mest hippaste/alternativa/kulturella området i Madrid.
 
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

look at that body...

2012-08-28 @ 12:54:45

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0