BACKPACKING - VALENCIA #1.

 
29 juli, Valencia dag 16
 
Igår sa jag, Nick och Leon hejdå till Long och Barcelona. Därefter tog vi ett tåg ner till Valencia.
Vi checkade in på Purple Nest Hostel och tog sedan första bussen ner till stranden då hela staden var död. Jag antar att ni hört om Siesta? Yes, i denna typiska spanska stad tog de siestan på allvar. ALLT var stängt förutom en liten restaurang vid stranden som vi åt på.
 
När vi hängt på den breda stranden ett tag, lyssnat på gatumusik, fyndat smycken på strandmarknaden och hängt med afrikaner drog killarna tillbaka till Purple Nest medan jag stannade kvar en timme till. Men när jag kom tillbaka till vårat hostel kastade Nick sig över mig, gav mig en gigantisk kran och sa: "Oh, Rebecka! You're alive! I've missed you. WE missed you!"
Leon fortsatte: "We thought that something happend to you and wanted to call the police." Nick avslutade: "Yeah, we felt so bad that we just left you alone at the beach market."
 
Hahah, som jag skrattade. Gulliga killkompisar man har som oroar sig så mycket för en.
På kvällen övertalade de mig till att följa med på Pub Craw. Jag fick betala 5 euro för två ställen, sämsta Tequila Sunrise och en shot. Kvällen avslutades med att jag och Nick promenerade hen efter en känslomässig kväll och mycket Jack & Coke.
 
Idag blev det en lugn kväll. Efter stranden tog jag en dusch, drack te i Common Room, skypade med mamma för första gången, letade hostel till morgondagen, försökte komma på vart jag ska ta vägen imorgon efter att jag checkat ut, hängde med några killkompisar och avslutade med en gratis godnattshot från Marseillekillen i baren.
 
Imorgon ska jag lämna Valencia. Men vart det bär av har jag ingen aning om..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0