BACKPACKING - PRAG #2.

 
18 juli, Prag dag 5
 
Well... skolan/hostellet var inte så hemskt som jag tyckte från början. Jag börjar bli var vid oerhört låt standard och att leva fattigt.
 
Idag hade jag en dag för mig själv. Hängde med några skate/graffiti-killar från Belgien. Vi försökte kommunicera så gott vi kunde på deras krokiga engelska samtidigt som de skissade, redigerade bilder och rökte weed. Alla är så öppna med droger både i Tyskland och här i Tjeckien. Folk tycker att det inte är några konstigheter här medan det är en tabu i Sverige.
 
Därefter drog jag till stan, kollade i affärer, köpte snacks och fick ett utbrott på Oliver. Han ändrade nämligen planer hela tiden. Han kunde inte ens bestämma vilken stad eller vilket land han vill åka till imorgon även fast vi gjort upp en tidsplan. Snart exploderar jag..!
Vi är som svart och vitt, det går verkligen inte. Alla andra backpackers förstår inte hur vi kan resa tillsammans då vi är så olika och även de tycker att han beter sig som en skit mot mig och beter sig även dåligt mot andra. Lättlurad är han även med när det gäller svart marknad på kvällarna i stan. Han går på allt de svarta killarna/männen försöker erbjuda även fast jag vart med om det tidigare och förklarar för honom så viftar han bort det som ingenting. ÅPHEKNGRR!"=#!! Så känner jag ganska ofta med honom i sällskap...
 
Idag blev det en lugn utekväll med Margie. Vi hängde på några fina och mysiga barer och drack cocktails. Det slutade med att vi joinade några andra backpackers på mitt hostel och drack öl natten lång.
Det har som sagt vart en bra dag idag. Väldigt lite Oliver-anda= väldigt bra för min själv. Ingen negativ energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0