BACKPACKING - HAMBURG #1.

 
14 juli, Hamburg Dag 1
 
Nu har det börjat. Min efterlängtade resa. I två år har jag suktat efter att få tågluffa i Europa i några veckor. Efter att ha läst Emmy Godwins blogg där hon delade med sig av minnen från när hon tågluffade i Europa i tre veckor efter studenten, visste jag att det var det jag också ville göra när jag tagit studenten.
 
Ett mål jag haft i över två år har äntligen gått i uppfyllelse. Dock blir det en lite annorlunda Europaresa.
Tre veckor med min polska killkompis Oliver. Killen har ofta allt under kontroll men har även en stark personlighet vilket kan gå mig på nerverna, så vi får se hur detta slutar. Men jag ska försöka bita ihop.
 
Idag började resan kl 08:30. Oliver och hans föräldrar hämtade upp mig med sin stora van. Den var hur skön som helst med fåtöljer istället för vanliga bilstolar. Det finns två sovplatser, en platt-tv och massa utrymme. Man verkar inte behöva säkerhetsbälte ens.
 
Vi började kolla på Mama Mia men jag orkade knappt hålla ögonen öppna. Inatt lyckades jag nämligen sova... tre timmar.
När vi bilat i ca en timme var det dags att kliva på Danmarksfärjan, Efter att sedan ha kört av den såg jag skyltar där det stod Köbenhavn och på radio började de snacka danska. Det blev för mycket för trötta mig. Jag kunde knappt hålla tårarna inne.
Allt som har med Danmark och Köpenhamn att göra ger mig nostalgiska och en aning sentimentala tankar och känslor. Sist jag var där var i början av Oktober. Anledningen till att jag var där då av inte bara för att jag var upp i varv efter klassresan till Tjeckien, eller för att jag och min vän Tove ville iväg och festa.
 
Kärlek har sina upp och nedgångar och detta danska land hör ihop med en gammal kärlek. Men mer än så tänker jag inte berätta så här offentligt.
 
Nog om det. Jag bestämde mig för att hålla tårarna inne när vi kom till Danmark och istället sov jag mig till Tysklandsfärjan. Runt 16:00 var vi framme i Hamburg och checkade in på ett hostel som var väldigt fräscht.
Nu delar vi rum med 8st andra, men har dock bara träffat en av de än så länge.
Gått runt i stan och solen sken. Det är runt 18 grader vilket är lite kyligt. Huvudvärken går inte över och min resekompis pratar konstant och högt så det gör inte saken bättre. Men snart ska vi ut och upptäcka mer av Hamburg samt träffa någon australiensk kille som också bor här på vårat hostel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0