BACKPACKING - BARCELONA #4.

 
28 juli, Barcelona dag 16
 
Igår reserverade jag och killarna tågbiljetter till Valencia. Bestämde mig för att resa med Nick och Leon. Sedan drog jag och kanadensaren Long till en zigenarmarknad i området Gloria för att fynda lite. Jag fick med mig ett par gypsyörhängen för 1 euro, en fake romersk peng av någon konstig anledning och en liten metallask med en weed-planta på. Riktigt fin var den tyckte jag.
 
Efter marknaden drog vi till gamla stan där vi fyndade, igen. Jag blev kär i en affär full med hippiekläder och givetvis fanns mina drömbyxor där. Ja, givetvis införskaffade jag mig de omtalade hippiebyxorna men då var jag tvungen att köpa något billigt att äta till lunch eftersom byxorna inte var de billigaste (för att vara Spanien). Det slutade med att jag och Long delade på en chipspåse för 1.90 euro och smakprov av smoothies.
 
På kvällen failade jag med kvällsmaten och fick mat från tre italienska killar på mitt hostel. Självklart var det pasta de hade lagat. Till maten drack vi Sangria och killarna slog nog rekord med flest rökpauser i maten.
 
Sedan drog jag med två turkiska musikaliska killar som var mina roommates och två tjejkompisar från Österrike ner till Columbusstatyn vid La Rambla för att möta upp Leon, Long, Nick och någon italiensk tjej.
Jag var "The Leader" under kvällen och skulle visa gänget några bra uteställen och givetvis var b.la Manchester ett självklart val under den kvällen.
 
Hängde därefter mest meden kille som var uppvuxen i Norge med har bott i Barcelona i tre år och jobbar som modefotograf. Vi hade tydligen en gemensam vän uppe i Norge med. Sjukt liten värld... Eller rättare sagt Skandinavien.
 
När det roliga var slut och det var dags att avsluta ännu en lyckad partykväll promenerade han mig hem till mitt kära hostel och på väg dit köpte vi gatumat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0