GÅ NER I VIKT MED KAFFE OCH FÅ BORT FRUTKENS GIFTER MED...

 

- Vet inne riktigt om detta är "News", men för mig är de det iallafall eftersom jag fick reda på det för någon minut sedan och jag är säker på att en hel del av er inte visste om detta.

 

Många tror att kaffe är dåligt för kroppen och vår vikt men det är faktiskt tvärt om. Visst kan kaffe vara dåligt om man dricker på tok för mycket och även om man är en smal liten människa. Men dricker du på rätt sätt så kan du gå ner i vikt. Kombinationen är varmt kaffe och mjölk vilket kan hjälpa dig på traven till din sommarform.

 

Alltså i våran kära kaffelatte finns det viktiga ämnen som inte bara hjälper dig att hålla vikten – utan också får dig att gå ner i vikt. Det finns b.la nyttiga antioxidanteri kaffet som skyddar kroppens celler och det kan gynna fettförbränningen och minska risken för diabetes typ två och bromsar även upptaget av kolhydrater i tarmen.

 


 

- I affärer besprutas alla frukter och grönsaker för att de ska hålla längre. Men det betyder att vi måste vara noggrannare med att tvätta och rengöra råvarorna som besprutas så att vi inte får i oss all den gift som sitter på ytan.

 

Jag har alltid trott att det räcker med att skölja av t.ex frukten lite snabbt under kranen men nu är det så att gifterna sitter mycket hårdare än så. Faktum är att det bara är den synliga smutsen som b.la jord vi lyckas skölja av.


Om du vill ta bort resten av kemikalierna från bekämpningsmedel, emballage eller förorenade partiklar från luften måste du gå mer effektivt till väga.
Studier
visar att om du gnider och gnuggar ordentligt samtidigt som du sköljer får du bort fler pesticider från ytan.
Tillsätter du vinäger eller koksalt i sköljvattnet kan du reducera eventuella colibakterier, salmonella och virus med 90–95 procent vilket jag tycket är värt ett försök.


Kommentarer
Postat av: patricia

allt bra idag? :)

2011-04-14 @ 07:31:34
URL: http://lifeaspatricia.blogg.se/
Postat av: sabina

Vill du bli dagens blogg? eller varför inte vinna en invite till blogg svar ? eller få en länk i min blogg? kolla in i bloggen och se vad du vill vara med och tävla om :D kram

2011-04-14 @ 08:31:52
URL: http://binalina.blogg.se/
Postat av: adina

kaffelatte är inte bra för viktnedgång, det är för mycket mjölk och socker i det ;)! svart kaffe däremot

2011-04-14 @ 10:01:34
URL: http://boringtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0