Min kropp mår inte bra.


Photo: by me. Försöker vara glad trotts allt detta.

Yäy, jag känner mig inte så förkyld längre. Kan t.o.m andas ett tag med stängd mun. De ni! MEN, jag är inte den som har så mycket tur så självklart ska något annat börja när det första håller på att släppa.
Har haft den jobbigaste förkylningen på år och tårarna rann och rann på kvällarna när febern vad på topp.
Nu känns det som förkylningen snart är över men vad händer då?
Jo, ett väldigt långt läkarbesök och en inflammation i huden som resulterar en kväll och en morgon med blöj-liknande kuddar i armhålorna, krämer mot smärta som kan göra så man tappar känseln i mun och ögon, och massa antibiotika.
Alltså, en infektion vid armhålorna som har spridit sig ner nedanför armhålan och upp på armen samt lite på sidan av bröstet. Det har även spridits få fläckar på lår och sånt.

När kommer detta gå över då? Efter ca 3-7dagars kräm och antibiotika-behandling. Jättekul, verkligen.
Och det kliar fruktansvärt mycket och jag har kontakt med min läkare via telefon med jämna mellanrum.

Hoppas ni tycker lite synd om mig i alla fall. För det gör jag...
PEACE!

Kommentarer
Postat av: Rinki

Nämen gumman! Självklart tycker jag synd om dig. Jobbigt nog att höra om din hemska förkylning och hur du grät under febern, redan då tyckte jag grymt synd om dig och nu detta! Herregud, hoppas verkligen att du har folk runt omkring dig som tar hand om dig <3.



Skickar lite virtuella kramar.



Sv: Ja, serietittandet är grymt beroendeframkallande. Nu ikväll ska jag se sista avsnittet av HIMYM (sista som finns hittills alltså), sedan blir det Weeds.



Kram

2010-12-09 @ 18:06:48
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Joseé

för det första tänkte jag säga att du har en jättefin blogg :)

För det andra hoppas jag att det snart blir bättre och att du blir frisk! :)

2010-12-09 @ 19:30:45
URL: http://aattitude.blogg.se/
Postat av: chicca

2010-12-10 @ 11:24:51
Postat av: chicca

Usch krya på dig becka.. har med haft sånt i armhålorna , låter som samma iaf. E de typ lite hud färgade eller vita och gör ont? Såna brukar komma med förkylning sa dem till mig iaf:/

Kram!!

2010-12-10 @ 11:29:45
Postat av: liindblaads

haha klart jag tycker synd om dig :D

2010-12-10 @ 15:43:30
URL: http://liindblaads.se
Postat av: LIENE

usch stackare:( hoppas det går över fortast som möjligt, alltså 3 dagar.

2010-12-10 @ 21:42:32
URL: http://lienesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0