My Gbg-tripp.


Pic: Canon 1000d från i fredags.


Bilder från Göteborgs trippen kommer senare eller i morgon på förmiddagen.
I dag är det söndag och det betyder att man ska unna sig lite gott och ta det lugnt och låta kroppen må bra (enlig mig). Så idag har jag druckit te, ätit choklad, tagit en mycket lång dusch och vilat en hel del.

Kort sammanfattning om Gbg-trippen:
Gårdagen började med att jag vaknade 07.50 och klädde på mig. Fixade några mackor och la på lite foundation för att dölja mitt tröta ansikte. Sedan hoppade jag på bussen och gick till tågstationen. Träffade en vän på stationen och tio minuter innan tågets ankomst kom Daniella in springandes på stationen. Vi gick till vårt spår och sedan hoppade vi på tågen mot Göteborg.
När vi var framme på Centralstationen i Göteborg vid kvart i 11 gick vi direkt mot Nordstan och sedan fortsatte vi upp mot alla shopping gator. Vid två tiden kom mina två vänner Kristoffer och William från Partille i till stan och vi satte oss alla fyra och åt på en kinarestaurang. Dyrt och inte så gott enligt mig. Men man får ju ta och pröva olika ställen.

Efter att vi gått i affärer och köpt några saker begav vi oss mot Liseberg. Det var ''Jul på Liseberg'' och vi köpte var sin varm choklad och vandrade runt bland alla upplysta träd och hus. Det var jätte vackert och det spelades julmusik vart man än gick. Mysigt.

Runt sju var jag, Daniella och Wille hemma hos honom i Partille och hälsade på hans plastmamma och syster. Vi planerade kvällen och tåg o.s.v.
Vid halv åtta mötte vi upp Kristoffer igen och sedan gick vi mot en fest i närheten hos en kille som hette Kevin C. Vi fick träffa en hel del nya människor och det var trevligt. Klockan tio på kvällen tog jag och Daniella bussen till stan och sedan bytte vi till spårvagn i sällskap med två killar som hjälpte oss komma rätt. Tack ni!

Efter mycket stress satte vi oss äntligen på vårat tåg hem till Halmstad kl 22.42. Vi satt och tryckte i oss massa grill chips som jag vann på Liseberg. För första gången i mitt liv vann jag på ett nöjeshjul. Jag hade lovat Daniella att vi skulle spela på det en gång eftersom vi båda är galna i chips. Innan dess bestämde vi oss för att dela på vinsten om vi vann något.  Sedan kom en tjej fram till mig och räckte mig två påsar chips. Jag förstod ingenting eftersom jag inte var så inne i spelat för jag aldrig förväntar mig något på sådana nöjeshjul. Men sedan förstod jag att jag vann när Daniella hoppade på mig och skrek och jublade om och om igen. Haha!

Hur som... Vi halvsov en bit på hemresan  och sedan hoppade vi av i kyliga Halmstad kl 00.00.
Tio minuter efter det sa vi hejdå till varandra och hoppade på var sin buss hem.
När jag kom hem satte jag på tvn och tvättade bort all smink och all gammal stress. Sedan satte jag mig med en kopp te och kollade på filmen Lords of Dogtown. Det är en långfilm om ett gäng surfare/skejtare.

That's it! Detta var min lilla historia om gårdagen (lördag). Den blev mycket längre än väntat men hoppas ni orkade läsa ändå.
Ha det fint allesammans. Nu ska jag fortsätta fälla några tårar till en mycket bra och sorglig film på Kanal 3.

/R <3


Kommentarer
Postat av: elina

sv; men herregud! det behöver du inte, din blogg e skitfin ju!

2009-12-07 @ 06:40:49
URL: http://elinawikman.blogg.se/
Postat av: lisen

du verkar ha haft det bra iallafall :)

2009-12-07 @ 09:48:14
URL: http://liisen.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Heej! Nej vad roligt;) Allt är bara bra med mig, hur levs livet med dig i denna häärliga stad;)Kram

2009-12-07 @ 11:14:01
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: luckeboi

sv; Din blogg är riktigt snygg ;)

2009-12-07 @ 11:59:28
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0