Nattskrivaren

Hej alla!
Tänkte försöka få ihop en litet inlägg innan jag går och lägger mig.
Är överlycklig för att jag äntligen har fått en laptop!! Den tar ju inte mycket plats i rummet och är smidig att förflytta. Det är ett extra plus för mig just nu när mina föräldrar håller på att skiljas. Då menar jag att´jag kan ju ta med min laptop vart jag än är. Mamma eller pappa! Det är ju super.
Ni som kanske redan har en bärbar dator tänker: Men hallå, det är väll inge speciellt med det?!
Men hur som helst så är jag överlycklig. Jag har alltid haft en massa problem med min dator. De vill säga att jag har en hel del virus (även fast jag haft två antivirusprogram samtidigt.) Min dator har alltid varigt mycket seg och hängde sig varje gång man öppnade ett större program eller något liknande. Men som sagt, nu sitter jag och njuter av lite High-tech.
Feels good. *Pustar av belåtenhet*.

Annars så har min dag varig väldigt bra föruton min datorlycka.
Jag slutade skolan ca 12.50 idag och det var ett stort plus på dagen. När jag kom hem satte jag mig vid pappas dator, (hade inget annat val...) Smååt en del som vanligt. B.la. 2st chokladpuddingar, Actimeldryck, päron, massa små kakor m.m.
När min bror och pappa kom hem vi halv 5 tiden åkte pappa och jag raka vägen till ONOFF.
Där gick vi runt med en expetid (heter det så tro?.)
Efter en stund kom vi fram till vilken dator som skulle passa mig bäst. Köpte även ett Office packet till skolarbeten. Fick rabbat på det och nu är det bara att hoppas på att allt kommer gå bra med datorn.
När vi åkte hem satt jag nästan och klappade kartongen, så lycklig som jag var.


Här har vi då min nya favorit.   :)


Upptäckte att datorn även hade en inbyggd webcam...


... som jag givetvis började leka med, plus alla dess funktioner.
Nu är jag GLAAAAD!!

Fick ett sms av mamma senare på dagen.
Hon skrev: ;D Vi flyger till Gdansk 16/5 kl 17.00 från Malmö och är tillbaka i Malmö 23/5 kl 16.30.
Kan du hämta ledighetslapp från skolan? :o
Puss o Kram :* <3


Ja, det är presic sådanna sms som jag veeerkligen uppskattar! Haha, så chockad jag blev när jag läste det. Känns riktigt kul att man har något att se fram emot nu förutm skolavslutningen.
Om ni undrar varför vi ska flyga till Gdansk (Polen) så är det för min mamma är polsk (själv är man halvt.)
Plus att det var väldigt länge sedan jag fick träffa min släkt och vänner nere i Polen. Så det ser jag fram emot super mycket!

Nej, nu ser jag att klockan är alldeles för mycket för att sitta uppe nu. Var skit trött i morse och det kommer bli värre i morgon känner jag på mig...
HA det så bra allesammans.
God Natt och puss puss.

/ Rebecka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0