MEMORIES LASTS FOREVER.

Tränar flairing på stranden.

Grekisk sallad är en av många droger.

Ett av många försök till att plugga på drinkarna.

Middag på Jacksons.

Likör provning.

Killian på sin ''smekmånad'' med frun i köket.

Bilder från lite ''ballehäng'' som jag brukar kalla det för.

- Nu ska jag dra upp på rummet och fixa mig inför första passet på det nya jobbet. Önska mig lycka till!

Our Beach & Pool Party.

Harald & co blev ledsen när de upptäckte att sangrian på stranden var slut. Vi har alltid gratis sangria på stranden varje lördag vilket är en bra förfest.

Jag, Rasmus, Oskar, Keela, två av mina lärare Markus och Mike, m.m. på Sangrian på vår strand.

Kasper gick loss på kameran och tog ett tiotal bilder på Markus, här är några av de, haha.

Johannes, en av grundarna till Bartenderskolan, tredje bästa i världen små showade lite på stranden.

Kasper och Markus brottas som vanligt på stranden.

Pool party at our school.

- Vill inte vill inte vill inte lämna denna ö. Inte om en vecka iallafall. Vill stanna här någon vecka till!!!
Har jobbat på ett ställe som heter Four Roses men hoppat av eftersom jag och Stephanie inte var nöjda med lönen. Men igår fick jag ett nytt jobb på ett av de tre populäraste ställena i Kos. Så ikväll blir det förhoppningsvis min första kväll som riktig bartender på ett fett partyställe.

SHORT UPDATE.

Hamnen.

Hotellet.

Förfester på hotellet med folk från Sverige och Norge.

Lucas, grymma läraren Lisa och Michael på stranden.

- Hi! Skulle lägga in fler bilder idag men han inte eftersom det vart fullt upp hela tiden. Ska försöka göra det imorgon. Ni får nöja er med dessa.
Nu blir det fest och Barstreet.

PEACE.

FÖRSTA EXAMENPROVET & JOBBERBJUDANDEN.

- Heey everyone! I'm having a great time in Kos och living the life.
Dock känner jag att jag börjar bli lite sjuk igen. Antagligen för att en av tjejerna jag bor med är fett sjuk och många andra i skolan med.

Igår hade vi det första examensprovet av fyra och av ca 90 pers var jag en av de 10 som klarade det. De som inte gjorde det fick en ny chans idag och en sista imorgon.
Jag vart så sjukt stressad inför det första examensprovet så jag hade ont i magen från att jag vaknade fram tills att jag stod vid bordet med alla flaskor och måttglas. Det examensprovet vi had var Freepouring. Jag hade bara övat på lektionerna och en stund på skolan på söndagen (dagen innan provet) och förvånansvärt så blev jag en av väldigt få som klarade det! I'm sooo happy. Så jag och några andra som också klarade det tog en drink på stranden efter skolan och sedan drog vi ut på Barstreet en stund på natten för att fira.

Jag har även fått jobberbjudanden vilket gör mig sjukt glad men får även ångest då resan hem till Sverige börjar närma sig. Men någon kväll ska jag ändå försöka att jobba.
Både som bartender, diskar, inkastare och servitör. På två olika ställen. Ett av ställena var det min freepouring-lärare som rekommenderade.

Nej, nu ska jag snart ta och föna håret och plugga på de nya drinkarna. Ikväll ska jag och Stephanie till Barstreet för att testa på att jobba som inkastare.

SCHOOL & PIZZA NIGHT.

Jag på en av våra två balkonger som jag somnat på några gånger, hah.

Pizza Night at GG beach club.

Första provsmakningen av vodka, rom m.m.

Skolans entré

- Igår blev det utgång på barstreet och snart tar jag och köper mig något litet att käka. Sedan blir det nog stranden och på eftermiddagen drar jag till skolan för att öva b.la freepouring till det första examensprovet i Freepouring som vi har imorgon.

PEACE.

LIVING A GOOD LIFE IN GREECE.

Häng på Le Cafe som ligger 20m från lägenheten. Det är härifrån jag brukar blogga, vilket jag gör nu med.

Några bilder från den bästa skolan, EBS!

Och såhär ser det ut när jag sitter på balkongen och pluggar drinkar m.m.

Middag på fina Stadium med tjejerna jag delar lägenhet med.

Ännu en bildbomb från varma Kos. Jag har det toppen här och lever ett liv som är rikt på underbara människor, värme, spänning, och äventyr. Skolan är hård och det händer att vi kan bli sågade om vi gör något fel lärarna kan ta ens drink och kasta den och skrika.
Men när allt går bra eller när skolan är slut och man träffar de på fritiden på Barstreet eller på stranden är de hur sköna som helst. Bättre lärare får man verkligen leta efter.

Nu ska jag betala mig freddo cappuccino och sedan gå upp till rummet för att fixa mig inför kvällens utgång trots all drama som hänt. Och då syftar jag på det som hänt i Norge, Amy Winehouse död och killen från skolan som försökte ta självmord igår natt.

PEACE & LOVE.

PHOTOS FROM THE FIRST DAY AT EBS AND MORE.

Natten på flyget från Köpenhamn till Kos med Killian och resten av svenskarna och danskarna som skulle till bartenderskolan.

Vår utsikt från en av våra två balkonger. Helt ok med havsutsikt och Turkiet som granne på andra sidan.

Våra lärare och några elever första dagen på Bartenderskolan.

- Här får ni några få bilder från början av veckan i Kos på Bartenderskolan. Det rullar på och idag hade vi årets varmaste dag. Kommer berätta mer om hur en vanlig dag här nere på Bartenderskolan ser ut eller vecka.

Sitter med Stephanie och Sofia på Le Cafe med datorerna och mobilerna och kollar runt på internet efter det man missat under den senaste veckan.
Men nu måste jag upp på rummet igen och plugga på några drinkar. Ska försöka lägga upp en film från när jag cyklar från skolan/stranden hela vägen hem till lägenheten/hotellet.

MIN LÄGENHET I KOS.

SAMMANFATTNING BÖRJAN PÅ KOS.

- Hello everybody! Nu har jag äntligen tillgång till internet. Tänkte skriva en kort sammanfattning av det jag varit med om sålänge.

Jag landade på Kos runt kl 04:25 och somnade i min lägenhet kl 06. Söndags var det helt ledigt och då passade jag på att dra till stranden som ligger några meter bort från lägenheten. Jag bor med tre svenska tjejer i en 2a. Det finns en hel del danskar och norskar och jag börjar faktiskt vänja mig till norska en del. Men har fortfarande svårt för det.

Jag träffade även en gammal iransk bartender som är från Göteborg när jag och en tjej skulle käka och vi satt och pratade i timmar och han berättade om alla möjliga galna upplevelser inom bartenderyrket och Kos, sjukt trevligt.

Igår förfestade även vi med några av våra grannar som var svenskar och norskar. Sjukt roliga är norrmännen.
Därefter drog vi ut och kollade in bargatan ett tag och jag sprang och sa hej till Sandra A, en tjej från Halmstad som flyttat ner hit och jobbar som bartender.

Diego från tv-serien Bartenderskolan är också här nere och jobbar. Så det är en hel del trevligt folk att hänga med.

Idag började vi skolan och alla presenterade sig för oss och lärarna berättade om alla priser de vunnit o.s.v
Johannes och Lisa som var lärare i tv-serien är också här, så det ska bli spännande att lära känna de.

Dock har jag tappat rösten så lärarna som är upp till 30år tyckte att det var kul att retas med mig för att jag inte kunde prata, haha.

Blev en stund på stranden på rasten och sedan fick jag ont i magen så efter skolan tog jag en tablett och somnade någon timme.

Sen drog jag och tjejerna och åt på ett mysigt ställe där även de som jobbade där gillade att retas med mig för att jag låter som jag gör nu. Det vill säga som en nedknarkad man i målbrottet, haha.

Nu sitter jag på Le Café med datorn i knät och försöker lägga upp videon där jag visar lägenheten jag bor i.

Uppdaterar så fort jag kan.
PEACE & LOVE

TO KÖPENHAMN- GREECE KOS.

- YEAH! I'M ON MY WAY NOW.
Detta är ett tidsinställt inlägg eftersom jag förhoppningsvis sitter på tåget till Köpenhamn. Sysselsättningen i 2h blir min bok och mobil. Som sagt så har jag datorn med mig så JA det blir uppdatering från Kos. Och som jag sagt innan så ska jag är videoblogga så ni får en närmare titt in på livet där nere.

Inatt är jag framme i varma sköna Grekland och hoppas på att komma till mitt hotell/lägenhet så fort som möjligt så jag får lite sömn.

Uppdaterar så fort jag får tid imorgon igen!

Närmar sig avgång...

Lägger även in en ursöt bild på min brorsa när han sover som jag lyckades fånga på bild för någon dag sedan.

- Usch.. Känner att detta kommer bli en mycket känslosam dag/kväll. Ikväll hoppar jag på tåget ner till Köpenhamn och sedan lyfter flyget runt 23:45.

Jag beräknar att vara framme kl 04:15 i Kos.

NY TILLFÄLLIG HEADER.

- Heeya. Tänkte att jag skulle förnya min header lite. Inga stora förändringar bara lite mer effekter och texten ''Life in Greece at the Bartender School.'' Så är det kanske lättare för nya läsare att hänga med på vad jag gör under en månad och vart jag håller hus. Om ni inte kan se den än så testa att tryck på F5 tangenten.
Nu ska jag fortsätta packa det sista.

Kings Of Leon – Birthday

EN DAG MED KEVIN & DET SISTA.

- Slänger in tre bilder från i torsdags. Då drog jag till stan med den roligaste killen i Halmstad, min vän Kevin och kikade i affärer samt åt oss feta på Capri. Kevin kör sina hundögon som han gjort på de flesta bilderna jag tagit till bloggen, haha. Och den sista bilden från när jag skulle tvätta det sista inför resan.

Snart lämnar jag Sverige. Bara några timmar kvar! :)

PEACE.

PARTYPICS & SISTA UTGÅNGEN MED VÄNNERNA.

- Tjaa. Slänger inte lite partybilder och en från middagen som jag lånat från Fredrika J.
Igår hade jag min sista utgång på över en månad med mina kära vänner.

Vi satte oss på en mysig uteservering, tog ett glas, sjöng till mysig och hade det väldigt mysigt vid värmelampan.
Sedan promenerade jag och Tove hem samtidigt då vi var djupa och analyserade om saker och ting.

Tack till Tove, Daniella, Noemi, Jasmine och Paulina som hängde med sista gången.
Det var inte kul att säga hejdå.

110708.

- Duschat, filat ner naglarna eftersom jag inte kan ha långa när vi kommer träna flairing med flaskorna i Grekland och snart ska jag göra de färgglada och fina så det kommer passa den kommande brännan.

Ikväll blir det den sista utgången med vännerna. Först uteserveringen sedan får jag se hur mycket jag orkar. Vill ju inte förvärra förkylningen. Men jag är iallafall piggare än jag var innan då jag däckade mitt på dagen i några timmar.

More update later.

PARTY IN STHLM FROM MY HTC.

- & här har ni mina och Julias mobil-bilder.

Bilder från bloggeventet på Josefinas, middag med Blogkeen-gänget och andra bloggare m.m., asiater och amerikaner som ville fotograferas med oss och den feta partynatten.

Jag fick även syn på Lady Gagas producent som var på samma ställe som oss och festade samt killen på de nedersta bilderna som jag kände igen som fan men inte kunde komma på från vart. Dagen efter visade det sig att han är en av Australiens största modeller.

Jag och Julia kom hem runt halv 08 på morgonen till hotellet, haha.

SJUK.FÖRKYLD.SJUK.FÖRKYLD.

- Fan.. Är så sjukt förkyld. Vaknade galet tidigt av att jag inte kunde andas och sedan fick jag ta och knarka halstabletter och bädda in mig i poncho och näsdukar.. Man vill ju inte må dåligt när man ska resa iväg dagen efter. Så ska ligga och vila under dagen iallafall.
Ni får två bilder där jag inte är så sliten och sjuk.

TVÄTTA DET SISTA.

- Tjaa, springer upp och ner och tvättar massa. De sista sakerna ska snart packas ner i reseväskan innan jag lämnar landet vilket är på lördag kväll, yeey!

STAN MED KEVIN.

- Men tjaa! Sitter på Sandys med min sköna vän Kevin. Vi har käkat oss feta på restaurangen Capri och kollat i affärer och därefter Sandy då. Tänkte dra på en modevisning men tror den redan slutat.

Kommer lägga upp fler bilder från Stockholm senare ikväll.

BLOGKEEN BLOGGEVENT.

I bilden med Blogkeen-gänget och Rebecca H. Julia var trött och ''släckte ljuset'' med sin jacka.

Julia och jag när vi skulle ta den första bilden under kvällen. Och det gick ju.. ah ni ser, haha.

Goodiebagsen var klara!

Peter 08, Kissie, paparazzi Poppe var på plats och minglade i solen med resten av gänget.

Lika så gjorde den unga modellen och bloggaren Viktor F med sin bloggkompis Isabelle.

Julia hjälper några bloggare att registrera sig på Blogkeen.com

En del av finest.se -gänget.

Jag och min BF Jason Derulo hängde lite, haha. Och han slängde en komplimang till mina ögon att de var väldigt annorlunda och vackra. Yeey, starstruck.

Jason Derulo och snygga Julia.

Jag fixar lite sponsring.

Peppe som är bäst på att hitta drama intervjuar och filmar Jason.

Jamalde, Nicky Sthlm och komikern/bloggaren Per-Robin.

P-Robin, Kristin, Magnus & Julia.

Sköna P-robin (ni missade väll inte honom i Anna Anka söker assistent?), Kristin från Paradise Hotel och Blogkeen-Magnus.

Jag i slutet av bloggeventet.

Oh noooo, Paparazzi!

Fina Julia.

Carro från STYLISTERNA på Kanal 5. Denna grymma tjej på tvåa i tävlingen.

Mitt och Juilas hotellrum. Sjukt charmigt.

Jag och Julia fixar oss inför kvällens festligheter.

Sådär, där har ni alla mina bilder från systemkameran. Senare kommer mobilbilder från natten och även Julias bilder.

M*INGELBILDER BLOGKEEN EVENTET.

- Här har ni några mingelbilder från eventet där b.la Kissie, Peter 08, Foxstreet (julia), Paparazzibecka (jag), Daphne León, Fredrika Johnson, Emma (petite), Victoria Floderus, Pipmify, Kristin (medverkade i Paradise Hotel), BB Nicky Sthlm, Jamalde, Viktor Frisk, isabelles.nu m.m. var där och minglade runt. Åt god mat, drack massa drinckar o.s.v.

Mobilbilder och mina andra kamera bilder kommer senare!

why so long?

- Vännerna försökte få ut mig på krogen idag men kände att det var bäst att stanna hemma och vila upp sig efter så få timmars sömn.
Saknar redan Stockholm och gillar det allt mer. Det är ju en sjukt fin stad och efter att ha bundit nya kontakter med folk inom media så vill jag dit oftare! Åååh varför ska det ta sån tid att ta sig dit och varför så dyrt?

Men i höst tänker jag åka upp och hälsa på igen.
Imorgon kommer det en bunt bilder från bloggeventet och allt annat galet roligt som jag var med om i Stockholm.

Sammanfattning STHLM Bloggevent BLOGKEEN.

- Säger bara fyfan vad kul det har varit!
Varit uppe i varv i ca 22h i streck med b.la mingel, vin, middag på en finfin restaurang, bloggevent, Josefinas, party, goodiebags, fotograferingar och massa skratt och kärlek. Champagne, vin och massa drinkar i 10h.
Har sovit ca 2h på hotellet och 1.5h påväg hem från Stockholm.

Kommer berätta mer exakt senare. Antagligen imorgon då jag fått de flesta bilderna.
Nu har jag duschat av champagnen och ska käka och sedan vila, kanske t.o.m däcka.

MINIGOLF & MOT MÖLNDAL/GBG.

; Bilder från minigolfen med Johan, Pj, Tobbe och Hanna.

- Good morning! Nu packar jag väskan och tar tåget till Mölndal/Göteborg för att sedan fortsätta upp till Stockholm med Blogkeen.com på bloggevent.

Ska försöka uppdatera mera under dagen/kvällen.

LÄNGTAN.

- Det är nu jag börjar känna det på riktigt. Pirret i magen av allt som händer.

Imorgon drar jag och Blogkeen.com till Stockholm för ett bloggevent och annat spännande.
Hemma på onsdag kväll. Kanske en utgång med vännerna.

Försöka hinna med en fotografering eller två under torsdag-fredag. Sedan träffa nära och kära i Halmstad på fredag och köra min sista brakar utgång med vänner.
Och på lördag händer det som jag drömt om i snart ett år...

Då flyttar jag till grekiska Kos i en månad och lever ett liv som inte existerar i Norden i huvudtaget samtidigt som jag utbildar mig till en grym bartender.
Något jag också ser fram emot är att göra videoinlägg från Grekland till er så familj, vänner och alla andra läsare kan se hur jag har det och följa med under en spännande månad.

Längtar.

110704.

- Då var dagens träningspass avklarat och snart ska jag äta en fet och god sallad och invänta ett samtal om mer info angående bloggeventet.
Ikväll blir det en lugn kväll då jag måste ladda batterierna inför morgondagens äventyr.

VIPnight @ PARKEN-GBG.

- Slänger in lite feta vimmelbilder på Sibel, DJ brudarna, Julia och hennes vän Rebecca och en på mig och Tove.
En riktigt lyckad utgång.

Speciellt när Julia ropade ut i högtalarna att jag vunnit tandblekning värde 1000:- från Alexiskliniken som jag ska hämta ut så fårt jag har vägarna förbi.

PEACE.

OM DET KOMMANDE BLOGGEVENTET.

- För er som undrat om det där bloggeventet jag nämnt någon gång för några dagar sedan så är det så att jag ska till Stockholm med blogkeen.com på tisdag och vara med på ett event som kommer äga rum på det snygga stället.
Där kommer jag vara under eftermiddagen/kvällen och sedan festa till det.

''VIP-avdelningen på Josefina är abonnerad där det kommer bjudas på svalkade sommarcocktails, tilltugg och avslappnat mingel med andra toppbloggare. Även the Studio finns på plats med makeupartister och proffsfotografer som plåtar snygga bilder till alla bloggares bloggar.'' -foxstreet -Julia.

Julia är en av de sköna bloggtjejerna som jag åker dit med och ser starkt fram emot detta.
Givetvis ska jag göra mitt bästa så jag kan blogga under de två dagarna men det beror om jag får tillgång till internet eller i huvudtaget hinner.

PEACE.

Häng med Jonas, och minigolf med PJ, Johan & co.

- Tjaa! Var inne i stan och hängde lite med med kille på bilden ovan, Jonas och hans kompis som kom ner från Stockholm för att hälsa på och kolla fotbollsmatch.
Bilden är tagen från tv-serien Bartenderskolan som gick på TV3 i höstas där han var en av eleverna. Och givetvis får man ju ta bilden från favoritklippet i serien.

Men nu sitter hemma hos grannarna PJ & Johan och har nyss käkat kladdkaka på balkongen.
Snart drar vi ut och spelar minigolf och jag vet redan nu att jag kommer förlora eftersom jag inte spelat på typ tre-fyra år.

030711.

- Kaffe på balkongen med mamma avklarat och snart beger jag mig ner mot stan för att träffa en kompis som kommit ner från Stockholm på besök.

2fromKRÄM.

- Börjar dagen med att slänga in en bild från premiären på KRÄM då jag dansade loss med mina tjejer Tove, Daniella & Noemi och en på Philip & Fredrik som var där och söp ner sig själva, hah. Sjukt sköna killar ändå.

Igår blev det Idas, James & Corner på natten men kände för en nykter kväll. Nu är jag uppe på benen och ska käka lite på balkongen.

PEACE.

PHOTOS FROM THE VIP-night @ PARKEN.

Ph1-4: förfest på tåget mot Göteborg.
Ph5-8: VIP-party på PARKEN.
Ph9: En glad Rebecka som vann tandblekning på Alexiskliniken i Gbg värde 1000:-!!
Ph10: Norges största kvinnliga DJ.
Ph11: En aning bakis Tove sniffar för fullt i väntan på bussen in till centrala Gbg från Linus.
Ph12: VIP-delen. Champagne!!
Ph13: Grymma Sibel var också på plats på PARKEN.
Ph14: Några grejer jag fick med mig hem i goodiebagen + några Smirnoff Ice.

Nu drar jag ut en sväng på stan.

020711.

- Mätt och belåten. En god middag hemma och en massa jordgubbar åkte ner i magen.
Ikväll berättar jag vad för feta grejer jag fick med mig hem från partynatten i Göteborg, plus vimmelbilder.

HOME FROM GBG & PHOTOS.

Ph1: Efter att ha varit på Tylösand. Ph2: Dansgolv nr2 på KRÄM. Ph3: Jag innan kvällens festligheter. Ph4: Fredrik, Erik & co. Ph5-6: Jag och mina nya BFF Philip & Fredrik (som var störtfulla, haha!).

- Heeeeya! Nu är jag hemma från Göteborg och nyduschad. Har inte haft tillgång till internet det senaste dygnet men nu är jag tillbaka. Göteborg var great som vanligt och jag kommer lägga upp lite feta bilder från dygnet senare.

Men nu får ni nöja er med detta mobil-bilder ovan.
Ska käka mig fet nu.

PEACE.

SNEAKPEAK FRÅN PLÅTNINGEN & GBG IKVÄLL.

- Här är de! Två bilder från när jag blev sminkad och två ''smygtitt-bilder'' från själva plåtningen.
Nu är det bara till att hålla ögonen öppna efter tidningen Entré i Halmstad i slutet av denna månaden.

Har lite bråttom nu. Ska snart springa ner och möta Tove, sedan drar vi ner till tågstationen och tar första tåget till Göteborg. Ikväll blir det röjj och träffa några vänner. B.la är man vipparnas VIP på PARKEN i Göteborg och kommer visa er vad jag får därifrån imorgon.

PEACE.

FÖRBEREDELSE INFÖR DAGENS PLÅTNING.

- Okej. Nu får jag ta och dra ihop ett litet inlägg innan jag drar mig vidare på äventyr.
Har varit en snabbis på Eurostop och sen hem och fixa käk. Känner mig fortfarande en aning förkyld men men, what to do?

Om en timme sitter jag hos min vän Tove och blir sminkad till en plåtning som kommer äga rum inom några få timmar. Jag ska nämligen vara modell för tidningen ENTRÈ i samband med några högtalare.

Ska försöka fixa ''bakom-kulisserna-bilder'' med mobilen eller något.
Men nu ska jag plocka ihop lite grejer.
Hörs mer efteråt.

SNYGGT GRANNHÄNG.

- Här har vi bilderna från igår när det blev grannhäng med lite snygga killar.
Grabbarna lagade mat och så åt vi på balkongen med lite rosé till det och skön musik. Sedan var jag hemma lite efter 00.00 igen.

Idag vaknade jag ovanligt tidigt. Runt 06.45 var jag vaken och kunde inte somna om. Så fick fixa te för halsens skull och nu har jag käkat lite mackor. Kaffet väntar härnäst.

MYSKVÄLL HOS GRANNARNA

- Tjaa! Sorry för dålig uppdatering men har hängt hemma hos mina grannar ett tag.
Det började med att killarna (PJ & Johan) på bilden ovan stod på sin balkong och sprängde högtalarna med musik medan jag fotograferade de från min balkong, haha. Sen sprang jag över till de på middag och rosé. Ska försöka göra bättre uppdat imorgon då det kommer hända en hel del. Men det berättar jag mer om på morgonen istället.

Nu fortsätter chillkvällen här.