MOT NÄSTA LÄGENHET // DIALEKTER.



- Sådär. Då är nästan allt packat och det är helt otroligt att jag lyckades stänga väskan.
Sitter och lyssnar på lite surfmusik och snart går jag ner till t-banan med alla mina väskor som en packåsna och drar till min saknade vän Anna som jag ska bo hos den kommande veckan.

Det är nu jag känner att min dialekt kommer ändras lite mer då det blir med stockholmska runt omkring mig.
Erik pratar jag en blandning mellan göteborgska och det där man pratar nere i Falkenberg, mer mot det skånska typ. Men nu blir det slut på det.

Mins förra gången jag var i Stockholm på kryssning och event så vart jag här i en vecka och pratade lite stockholmska i slutet av veckan. Men nu har jag klarat mig än.

Jag anpassar mig ganska snabbt till olika omgivningar och dialekter då vi får se hur lång tid det tar denna gången.

Nej nu ska jag börja klä på mig och dra på nya äventyr mot Kungsholmen.

Kommentarer
Postat av: emma

godmorgon, allt bra? kram

2012-02-27 @ 08:51:21
URL: http://emmababy.se

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0