BACKPACKING - MADRID #6.

 
2 augusti, Madrid dag 20
 
 Planen var att lämna Madrid igår men det fanns bara nattgåg vilket inte funkar med tiderna för min kompis Jay som jag skulle hälsa på.
Ja, jag skulle hänga i den franska lilla surfstaden Biarritz från igår fram tills den 4e och sedan flyga hem. Men problemet var att den bara fanns 1:a klass och reservationen log på 43 euro! Sedan skulle det tillkomma massa extra kostnader från Biarritz till Paris som jag skulle flyga från. Det blir helt enkelt för dyrt för mig att hälsa på Jay i två nätter.
 
Planen ändrades till en längre vistelse i Madrid och sedan flyga från Barcelona till Köpenhamn.
I morse vaknade jag innan alarmet på mobilen sattes igång. Igår sa jag hejdå till mina fina vänner från Brasilien. Nu har jag en extra dag i Madrid vilket betyder att jag får tid till att då till det "svarta området" eller immigration area i södra Madrid.
 
Jag tog med mig Eric från Australien och vi sprang runt i massa affärer. Fyndade två ringar, en fin drömfångare och åt den godaste glassen jag någonsin ätit.
Efter att ha sett priserna där nere blev jag verkligen sugen på att starta eget genom att köpa massa där och sedan sälja i Sverige.
 
När vi var klara med utforskningen av det svarta området gick vi till tågstationen för att fixa lite saker där innan det var dags för att ta sig tillbaka till vårt hostel igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0