R.I.P Michael Jackson

Michael Jackson är död!
Det är helt otroligt. Jag och min kompis Sara var påväg in mot stan från Ösra standen då min kompis Frederika smsar at Michael Jackson är död. Jag blev helt chockad. Jag menar, jag har tidigare funderat över hur det skulle bli nr en stor stjärna/legend dör. Hur världen skulle reagera. Nu ikväll fick jag mitt svar.
Det känns omöjligt fortfarande. Jag föddes med i hans musik och levde med musiken i flera år frammåt. Men nu när han inte finns mera, aldrig mera... Det är så obegripligt!
Känner mig ganska deppig nu. Vet inte om det bara är för M.Js död eller andra saker och ting som oroar mig.

Michael Jackson har avlidit. Uppgifterna bekräftas av officiella sjukhuskällor.

Popstjärnan blev 50 år.
Michael Jackson död * "Kungen av pop är död" * Han var mer än "King of pop" *
Fakta: Ryktena kring Jackson * Kronologi: Artisten Michael Jackson Fakta: Michael Jackson Michael Jackson föddes den 19 augusti 1958 i Gary, Indiana.
1963 stod han för första gången på scen tillsammans med sina äldre bröder i Jackson Five. Jacksons album Thriller som kom 1982 är världens mest sålda album.
Det uppges ha sålt över 100 miljoner exemplar världen över. Han har haft över 30 listettor världen över. Han var den första artisten som hade fem ettor från ett och samma album, albumet Bad.
Jacksons musikvideo Scream kostade 7 miljoner dollar att produceran och är hittills världens dyraste.
Jackson har varit gift med Elvis Presleys dotter Lisa Marie Presley (1994-1996) och med sjuksköterskan Deborah "Debbie" Rowe (1996-1999).

 Annons: Michael Jackson drabbades vid lunchtid lokal tid på torsdagen av hjärtstillestånd. Klockan 12.21 lokal tid inkom larmet från Jacksons hem i Holmby Hills utanför Los Angeles.
Då ambulanspersonalen kom till hans hem fann de att han inte andades. Hjärt-lungräddning utfördes av familjemedlemmar. Jackson fördes genast i ambulans, under fortsatt hjärt-lungräddning, till UCLA Medical Center i Los Angeles.
Polis och livvakter blockerade snabbt entrén till akuten på sjukhuset där Jacksons vårdades. Fans strömmade till platsen. Stjärnans familj uppges har varit hos honom. Innan beskedet om hans död kom lät fadern och en bror meddela sajten TMZ, som var först med nyheten, att hans tillstånd var kritiskt.

Händelsen inträffar just inför världsstjärnans omtalade comeback. Spekulationerna om hans hälsa har varit många, åtskilliga har också befarat att han inte skulle orka med den kraftansträngning som en comeback innebär.

Poplegenden hade planerat att den 13 juli inleda en serie konserter som skulle pågå ända till våren 2010 i London. Biljetterna sålde slut inom loppet av några timmar när de släpptes i mars.
Michael Jackson lämnar tre barn efter sig. Han har sonen Prince Michael och dottern Paris Katherine med sjuksköterskan Deborah "Debbie" Rowe. Jackson har ytterligare en son, Prince Michael II, kallad "Blanket". Vem som är moder till honom är okänt. Michael Joseph Jackson föddes den 29 augusti 1958 i Gary i delstaten Indiana.

Han kom till världen som nummer fem i en syskonskara på nio. Pappa Joe är stålarbetare och mamma Katherine affärsbiträde. Bara fem år gammal stod han på scen första gången tillsammans med sina äldre bröder i Jackson Five. Snart blev han gruppens stjärna. Jacksons album Thriller som kom 1982 är världens mest sålda album. Det uppges ha sålt över 100 miljoner exemplar världen över.
Michael Jackson har även omtalats för andra saker än sin musik. Det har bland annat handlat om anklagelser om sexuella övergrepp, hudsjukdomen Vitiligo och ekonomiska bekymmer.


Kommentarer
Postat av: Isabella

Palla kopiera

2009-06-27 @ 02:52:33
Postat av: Rebecka

Ska jag sitta och skriva ner allt själv eller?

Detta är ingen skoluppsats, det är lagligt att lägga till fakta om honom.

2009-06-28 @ 01:54:27
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: Pauline

det är så jävla hemskt och sorgligt.

fyfan..

R.I.P MJ!

helvete också.



"he was the world"

2009-06-29 @ 23:34:01

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0