SATURDAY MARKET IN ABBOTSFORD // CRAZY TIP GUY IN THE BAR.

PH: saturday market in Abbotsford.
 
Måndag 12:59
 
- Igår var det en konstigt pass på jobbet. Har givetvis alltid kul med mina underbara jobbarkompisar och bar maneger. Men runt midnatt fick jag fruktansvärt ont i magen började svettas och blev helt yr i huvudet. Men jag försökte hålla moodet uppe hela natten.
 
En krögare hängde vid baren och ville prata med mig och när jag berättade att jag behövde jobba tidigt idag trots att jag inte mår bra frågade han ut om min lön och hur många timmar jag skulle jobba idag. Jag är som alltid öppen och berättade.
Då sa han; Om du stannar här och pratar med mig den sista halvtimmen så kan jag ge dig lika mycket dricks som du skulle få ut i lön under morgondagen. Så kan du åtminstone sova ut imorgon så du mår bättre.
Efter flera gånger av nekande från mig bad han om en till Bourbon on ice.
Den kostade 8 dollar och han räckte fram en stor sedel som var ungefär som min dagslön från mitt caféjobb skulle bli efter idag.
När jag tog betalt med den, gav honom tillbaka resterna sa han: behåll resten som DIN drick. Det är för imorgon. Du är en bra tjej, det känner jag. Hejdå Rebecka.
 
Sedan gick han och kvar på baren log pengar i värde av min dagslön som jag fick som dricks.
Sjuka människor det finns.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh vilka underbara bilder!

Svar: sv: thanks man! Hur hittade du till min blogg? Det ar sjukt manga som kommenterat under en och samma dag sa blev lite nyfiken vart alla kom ifran. :)
PEACE
Paparazzibecka

2013-03-12 @ 09:15:50
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0