ST KILDA BEACH // STUDDY TO WORK.

 
Fredag 00.46
 
- Okej, nu är denna jobbiga dagen slut. Till skillnad från de sköna bilderna oven som är tagna på St Kilda beach för några dagar sedan så var detta inte världens bästa dag. Det var sjukt mycket fakta att ta in på över 2h under menyträningen på jobbet. Visst var det grymt med all provsmakning men t.o.m. alla bartenders ska kunna allt på matmenyn utantill. Vad allt innehåller, hur det är tillagat och vad det kommer ifrån. Och inte nog med det, 70% av hela menyn är skriven på italienska!
 
Men men, jag har lärt mig sjukt mycket och efter att Daniella och jag lagat köttfärs och spagetti till kvällsmat, satte vi igång med pluggandet. Kändes nästa som att gå tillbaka till skolan, ingen känsla jag saknar för tillfället när allt är på främmande språk.
 
Nog om det. Imorgon blir det en lång dag som kommer bestå av stress, vinlära, glaslära, vinprovning, menyprov (!!!), tvätta kläder och därefter ligger vi antagligen helt döda på marken. Hej vuxenlivet.
Godnatt till oss och goddag till alla i Europa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0