SMÅ FINA SAKER ATT UPPSKATTA.



Söndag 19:32 T-banan


Att jag åker upp till Kungsholmen för andra gången för att hämta de sista sakerna, en väska, datorväska, en påse med ren tvätt och två påsar mat var inte det roligaste. Och gissa om jag fick gå försiktigt då jag lagt ägg bland nytvättade kläder för att de inte fick plats någonstans.
Fick även ha på mig både en skinnjacka och dunjacka eftersom jag inte kunde bära de.
Med det som gjorde hela denna situationen lite lättare var att när jag behövde en till kasse till maten men hade bara en krona i kontant, då det kostade 2kr, var att en hipster/emokille som handlat med sin tjej kom fram och gav mig två kronor.
Bara en sån sak gjorde hela min kropp varm av kärlek och tacksamhet.
Och när jag såg en jag träffade på i Grekland i somras plötsligt gå in i affären jag gick ut ur gjorde mig också glad.

Sedan skulle jag köpa lite kvällsmat och bestämde mig för att lyxa till med en varm ciabatta med sallad, kyckling och bacon. Så jag gick till Waynes som var det ända tänkbara som var öppet.
Där var det lugnt och skönt och två ganska unga killar stod bakom kassan och jobbade.
Efter att vi alla stått och snackat ett tag kom vi fram till det där med länder och vart jag kommer ifrån (som vanligt). Då visade det sig att en av killarna också var från Polen som jag, och vi började babbla på polska.

Bara en sådan liten grej som att träffa två utländska killar som inte dömer en när man frågar om det billigaste, som man har något gemensamt  med i sitt blod och som ger komplimanger även fast man är osminkad och sliten.

Sedan tog jag t-banan hem och givetvis råkade jag hoppa på fel tåg på gröna linjen. Men det gjorde mig inget faktiskt. Jag satt bara kvar, lutade mig tillbaka, åt min goda kvällsmat, lyssnade på en svart ung tjej som skönt för sina vänner och bytte sedan tåg när det var tid.

Det är otroligt att sådana småsaker kan göra så mycket.
En fin söndag.


Kommentarer
Postat av: Tanya

Grymma bilder som vanligt!!

2012-03-09 @ 21:21:31
URL: http://taanii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0