THE BEST STAFF MEETING.




- Igår gjorde jag klart ett prov på 10min, sprang därefter till biblioteket för att lämna tillbaka några skolböcker.
Med stressens flytandes från topp till tå i kroppen  sprang jag sedan vidare mot busshållplatsen.

I väntan på bussen drog jag fram mitt Dry Schampoon för att rädda mitt rufsiga hår i sista stund innan jag skulle hoppa på småstadsbussen ner mot Halmstads populäraste sommarställe, Tylösand.
Det är där jag kommer hänga för det mesta. Inte för att sola och bara som många turister kommer hit för att göra. Utan för att utvecklas ännu med som bartender, men även som person.
Tillsammans med ett härligt gäng jobbarkompisar känner jag redan att jag kommer tillbringa många härliga stunder där nere.

Kl 12:00 började personalmötet med Punch/Boom Boom Room-gänget.
Först gick vi igenom regler och dylikt och sedan kom vi till det bästa. Menyprovning!
Vi fick alltså smaka av all förrätter, huvudrätter och desserter som finns på årets meny och det var något av det godaste jag ätit.

Sedan gick vi vidare till vinprovningen. Vi började med vita viner, röda viner, rosé och till sist dessertviner.
Efter en kort paus kom vi till det sista momentet, där jag kommer hänga som mest i sommar. BAREN! Det blandades och skakades drinkar och när personalmötet var slut passade jag och några andra från jobbet på att dricka upp några av de goda drinkarna.

Strax innan 18:00 var jag hemma igen för att snabbt packa väskan inför personalfest och Camp Sture.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0