ABOUT MY FIRST DAY AT MY NEW JOB IN THE BAR.



- Igår var det min första dag på Punch Restaurang och Bar.

Jag käkade lunch på bussen med händerna i en matlåda påväg dit i stress. När jag väl kom fram gick vi igenom hela lokalen och alla möjliga rum, förråd, koder, program osv. Sedan hoppade jag in i baren med mina nya arbetskläder.

Det var ganska lugnt i baren igår p.g.a vädret med det var väl bra för att vara första gången. Jag fick göra min första cocktail och det blev skitgod! Sedan gjorde barchefen ett oväntat free pouring test med mig som jag inte gjort sedan juli/augusti 2011, men jag klarade det. Hade ju vart pinsamt om jag inte klarat det och har vart en av 9 bästa inom freepouring av 900 elever på EBS.
Jag fick även stänga baren själv, vilket kanske kan vara lite mycket på sin första arbetsdag. Men det gick bra och idag ska jag be om omdöme och se om det var något jag glömde. Det vart ju sjukt mycket knappar och grejer utöver baren som man skulle hålla reda på.

Jag kände verkligen att jag trivdes där när jag stod själv i baren med en kopp kaffe i handen och kollade ut över gästerna samtidigt som Eddie Vedders låtar spelades i högtalarna. Kunde inte bli så mycket bättre just då.
Detta kommer bli så kul och lärorikt!


Vi fick sluta tidigare igår och när jag kom hem fixade jag lite käk, tog ut disken ut diskmaskinen och läste lite i min gamla bartenderbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0