22:31 10-06-12 IN MY HEAD.



Polen (i bilen) 22:31 10-06-12

Ligger i fosterställning i baksätet. Jackan och väskan är det skönaste jag lutat mitt tunga huvud mot under det senaste dygnet. 
Nu har jag flytt landet. Äntligen får jag göra det jag verkligen gillar -byta miljö, resa. 

Efter ett par polska låtar spelats på radion kommer sedan "Big girls don't cry". Då börjar minnen, tankar och funderingar jag stött bort komma tillbaka. Det finns ingenting som jag nu kan göra för att distrahera mina tankar. Åkrar, vägar och tjock grön skor så långt ögat kan nå. 

Jag tänker tillbaka på det jag förlorat, det jag saknar och de misstag jag gjort. Alla dåliga beslut och hur det påverkat mig. 
Men nu har jag tagit studenten. Då är jag väl lite mer vuxen? Då kan jag förbättra framtiden med ändå inte få negativa saker ogjort. 

Morfar läskade mig med en cappuccinokaramell. Min morbrors GPS visar att vi har fyra timmar och nitton minuter kvar tills jag är framme. Jag har i princip sovit igenom hela resan. Från halv nio på morgonen. Så mycket sover jag inte ens när jag är sjuk. Men jag är utpumpad. 
Det har varit mycket stress de senaste dagarna och nu är det slut. Nu ska jag njuta av min andra hemstad Bydgoszczi nästan en veckan. Sedan hoppar jag in i arbetslivet. 

Jag tror att jag kommer bli den där personen som försöker jobba sig ifrån personliga problem och depressioner. Den där som stöter bort allt och försöker ignorera den fruktan som man bär på genom att sysselsätta sig, jobba, träna och dylikt. 
Jag har redan som 18 åring gjort det, så varför skulle det inte vara möjligt i framtiden? 

Musik gör mig lätt sentimental men obehagligt nog älskar jag det.

Kommentarer
Postat av: alice

du är snygg du tös!

Svar: sv: åh, tack fina du! Hoppas allt är bra med dig och du haft en bra sommar hittills. :)
Paparazzibecka

2012-06-20 @ 21:12:42
URL: http://grevholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0