VINTAGE TOWN // LITTLE ADVENTURE ON A MONDAY.

Ph: Melbourne, the city of coffee and vintage. All photos are taken by me in my neighborhood.
 
Måndag 17:15
 
- Heya folks. Jag älskar att det ända man behöver göra för att få lite äventyr i vardagen är att gå utanför dörren.
Daniella och jag cyklade ner till Lentil As Anything för att äta frukost för första gången och gud vad gott det var! Där träffade vi en gypsykille från Frankrike som bott här i ett år. Han tog oss ut på lite äventyr.
 
Efter en stor frukost gick vi igenom en sjukt mysig garden, smög in på en Farm (sparade 15 dollar, hah), såg en stor påfågel visa upp sina vackra fjädrar och springa runt på en parkering. Helt sjukt att man går till ett speciellt ställe för att se det i Sverige och här springer de runt på gatorna.
Därefter plankade vi och hoppade på tåget till Northcote med cyklarna (sparade några dollar där med), drog till gypsykillens hus där han försökte fixa mina bromsar på min cykel, kollade kommande festivaler i Aussie, cyklade hem i solen och nu sitter vi och planerar lite utflykter runt nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0