MORNING INTERVIEW.

 
Måndag 11:59
 
- God morgon världen. Kl 09:30 tog jag min skrotiga cykel och cyklade ner 6km till South Yarra på arbetsintervju. När jag kom till det snygga cafeet Two Birds One Stone var det skön musik och bara massa snygga manliga baristas som jobbade där. JAG VILL HA JOBBET!
 
De serverade mig en cappuccino medan jag väntade på manegern. Efter en kvart kom hon och vi började intervjun. Men det visade sig att de bara kan erbjuda jobb från januari då de öppnar sitt 6:e cafe som t.o.m. skulle ligga någon kilometer närmare mig.
När jag berättade att jag kan jobba upp till sex månader hos samma arbetsgivare blev hon eftertänksam.
 
Hur som, hon ska återkomma om hon kan erbjuda mig något jobb i början av nästa år om jag inte har ett annat redan. Och om hon verkligen ser att jag har talang så hade de kanske kunnat fixa ett annat visum till mig. Men eftersom jag mest har barerfarenheter så ser det inte så ljust ut... 
 
Any way, ska fortsätta leta jobb och hoppas på det bästa.
Nu blir det Mat Pilates och sedan Yoga på mitt älskade träningscenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0