BACKPACKING - MADRID #1.



Madrid:
 
Det var lätt att hitta dit och personalen var jättesnälla. En tjej som jobbade där var dansk och tipsade om massa grymma ställen i närheten då vi båda gillade samma saker.
Rummet jag skulle bo i var ett litet tvåmanna rum med IKEAmöbler.
 
När jag packat upp några saker och gjort i ordning på rummet tog jag mig ner på de små gatorna och blev genast förälskat. Massvis med street art, second-hand butiker, vintage, unika caféer och retro/comic barer. Inte nog med det, det var massa grym streetstyle. ALLA var så sjukt snygga och hade grym stil. Många hippies, hipsters, 60-tals, underground, old-school ect..!
 
Även här var dreads, tatueringar och näsringar populärt. Jag känner en stark känsla för att pierca mig igen och göra någon dreadlock. Blir så inspirerad av allt och alla. Men tatueringar för ajg vänta med tills jag kommer hem då en grym kille ska gadda mig.
 
Kom till en gata där det var folk som stod och iakttog en händelse man aldrig ser i lilla Halmstad. Det var poliser, ambulanser och brandbilar vid en byggnad där brandmännen försökte slå upp en dörr och folk upprepade "Bomba, Bomba!! Flera gånger. Sedan började det lukta kemikalier och bränt. Kände att det var bäst att hålla sig borta från den gatan och gick vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0