BACKPACKING - BERLIN #1.

 
15 juli, Berlin dag 2
 
Efter ett glas Jack Daniels stright up on the rocks, en liten kaffe och sadlat om från svenska till engelska, var det bestämt för utgång i Hamburg. Oliver träffade en australiensare i hissen igår som vi sedan hängde med hela källen och natten.
 
Det visade sig att killen var från Melbourne, är en Old-Fashion älskare (en drink god och gammal drink för er som inte fattar), vill öppna en egen bar, är engelsman i blodet, gillar same kind of music as me, loves second-hand shops and what else? Oh, he is 34 years old but looks like 26 maybe..?
Låter det inte perfekt? Nästa, kanske inte åldern men ni förstår vad jag syftar på.
 
Vi hade så mycket gemensamt. Oliver var glad att han "hittade honom" medan jag log på rummet och skrev. Men sen var det jag och australiensare, vars namn var Edward, som klickade direkt när vi började snacka.
 
Så mot elva tiden drog jag, Edward, Oliver och våra tre room-mates från Israel ut till en nattklubb som var sjukt underground och nice.
När vi kom hem tog jag en dusch och däckade sedan skönt i sängen.
 
Alarmet ringde klockan 09:00 och det var dags att checka ut.
Idag har jag känt att jag bara vill springa iväg från min resekompis Oliver och resa på egen hand i åtminstone någon dag. Det hade vart så skönt.
 
Nu är vi i alla fall i Berlin. Vi hamnade på ett underground hostel i samma kedja som det vi bodde på i Hamburg. Fast här är det mer hippies, undergrounds och pundare. Dock sjukt trevligt folk. Oliver gillar inte det men jag trivs med mer estetiskt folk.
Fan, jag och O är ju som svart och vitt...
 
I väntan på att få checka in träffade jag en kille från California. Han hette Will och var sjukt hög, kanske bara på livet. Vad vet jag...? Men han var störtskön och rolig, soft adventure-hippie med sin indian t-shirt och sitt mörkbruna lockiga surfhåret.
 
En av våra room-mates kom in för en stund sedan och är en 22årig tjej från Korea som är bosatt i Dublin. Rachel är väldigt blyg och försiktig så jag känner mig lugn med henne som room-mate.
Nu ska jag vila lite, gå ner och se om Will är lika hög som innan, sedan drar jag och Oliver ner och käkar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0