BACKPACKING - BARCELONA #3.

 
26-27 juli, Barcelona day 14

Jag kan inte säga annat än att jag älskar Barcelona. Punkt slut. Idag blev det stranden med Joseph, Sam och två från Kanada. En kort stund blev det sjukt höga vågor som försökte spola bort saker på stranden bland annat våra grejer. Sams handduk blev ett lyckat offer för vågen. Det blev nästan lite obehagligt hur högt vattnet.
Jag frågade hippie, efter hippie, efter hippie om vart de alla gör sina dreads. Några gjorde de i Italien, andra själva. Åh, jag vill också ha, men bara några få. Något annat som jag också vill ha är de där hippiebyxorna som många går runt i här i Spanien. De ser ut att vara så sjukt mysiga och sköna. Måste införskaffa mig ett par innan jag drar.
 
Efter stranden tog jag en dusch, kollade flyg hem från Frankrike med hjälp av Joseph och sedan tog vi en lång promenad på La Rambla.
Vi var på den stora matmarknaden och drack smoothies för 1 euro samt fotograferade. En snabb tit på en fotoutställning han vi också med. Där kollade vi på den mest mindfuckade filmen någonsin.
Jag köpte ett halsband som födelsedagspresent till brorsan och sedan var det dags att gå tillbaka.
Slängde snabbt ihop lite käk, snackade med ännu mer hippies på mitt hostel, diskuterade dreads, och därefter tog jag metron till La Rambla Licield (?) för att möta upp Karla, Stephanie, Hanna och Ylva. Vi möttes upp och drog genast till LP Bar som var en lite retro bar med billigt vin. När vinet var slut var det dags att gå till nästa ställe som var Manchester Bar.
 
Det var seriöst den bästa baren jag varit på. Förutom att Whiskey Sour var sjukt stark så var allt toppen. Det var den bästa musiken genom tiderna som spelades och de hade en grym DJ som var någon spansk rock n roll-man som kallade sig själv för Jason Jeans. The Smith, Babyshambles, Franz Ferdinan, The Liberties, The Strokes ect... Kan det blir bättre? Ehmm... ja om de hade spelar live, haha.
 
Vi skulle sedan vidare till Razzmatazz där vi stod på listan, men jag kände att det räckte med party för min del då jag inte ätit ordentligt tidigare. Hade verkligen velat dra dit för att Jacques, från  igår, också var där... Men jag får hoppas att jag kan träffa honom imorgon eller en annan dag.
 
Karla och Ylva följde mig till busstationen och i väntan på bussen somnade vi på varandra.. Det måste ha sett roligt ut, haha. Vaknade av att bussen kom och så åkte jag hem med konstiga människor. Han nyktra till när jag kom tillbaka och mådde galant vilket resulterade att jag hängde på 2 floor med Nick och Leon samt några andra som bodde där.
Avslutade natten med en snabb och kall dusch.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0