BACKPACKING - BARCELONA #2.

 
26 juli, Barcelona dag 13
 
Barcelona är underbart. Jag bor med tre tjejer från NYC och 6-7 killar från Kanada/Europa i ett 12manna rum på 5e våningen och ett stenkast från Gaudi's masterpiece "Casa Batllo"! Just nu kan jag inte be om mer.
 
Igår checkade jag in runt 16:00 efter att ha sagt hejdå till australiensaren William. Därefter drog jag ut med mina nya roommates Nick, Leon och Long. De är från Österrike, Tyskland och Kanada. Vi käkade tapas för första gången (andra gången för mig om man räknar med när jag var i Barca för några år sedan), drack öl i en mysig park och käkade snacks.
På kvällen blev det barrunda med 20 pers från vårt hostel. Det kostade 12 euro (3 barer, 1 nattklubb & 3 shots) + fritt inträde överallt men jag lyckades hoppa över betalningen, höhö... Så det blev en lyckad, gratis utgång i Barcelona med sköna människor.
 
När det var dags att ta sig "hem" till mitt hostel, (måste tillägga att det var det bästa jag bott på, mitt på Passeig De Gracia) promenerade jag tillbaka med australiensaren Joseph. Vi var hemma runt 05 och då sov jag som ett litet barn.
 
¡Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0