BACKPACKING - BARCELONA #1.

 
25 juli, Barcelona dag 12
 
Vilken idiot jag är... Dum som jag är ställde jag klockan på 07:45 när tåget skulle avgå 08:18. Vad tänkte jag egentligen..?
 
Komiskt nog kom jag på det 07:55 och packade fort som fan, tryckte ihop alla grejer i ryggsäcken. Betalade hotellet, lämnade en "Tack-lapp" till hotellägaren som blev min vän, vi ska hålla kontakten, och sprang sedan upp till tågstationen. Och jag han!! Helt sjukt, 2min innan tåget skulle avgå satte jag mig på tåget. Åt lite frukost som jag tog med mig och därefter var det dags att byta tåg.
 
Jag hoppade av i Montpellier, kollade på en söt liten mulattpojke (är svag för små mörka barn), skrev och fick ögonkontakt med en kille jag hade en konstig känsla av att jag delade mycket gemensamt med.
När jag skulle kolla upp min tågvagn frågade jag två engelsktalande kvinnor om hur systemet funkar. Då kom den där killen igen. Han var också engelsktalande (inte många som var det där) och kom från Australien. Han skriver också mycket under sin resa som jag, var trött på folket i sin stad som jag, och drog iväg för att tågluffa. Först reste han några dagar med en vän men det funkade inte så han började resa själv, precis som jag!
 
När vi började diskutera kulturkrockar och dylikt upplevde vi olika situationer på samma sätt. Och givetvis skulle han till Barcelona som....jag!
Hostellet jag ska försöka få en säng i är samma som hans vänner bor på och han ska tydligen bo väldigt nära. What a coincidence!
 
Nu har vi hoppat på tåget till Figueres och därefter ska vi hoppa på ett annat tåg som sedan tar oss till Barcelona. För tillfället sitter jag bredvid tre killar från Danmark. Vi snackar svenska, danska och engelska med varandra. Man ser klart och tydligt att vi inte är i Frankrike längre. Det är exotiskt på ett helt annat sätt.
Snart är jag framme i efterlängtade Barcelona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0