TÄNKER. FUNDERAR. FILOSOFERAR.



- Tänker. Funderar. Filosoferar. Det som just nu spelas ur de små halvt sprängda högtalarna vid datorns kant är lite skön soulmusik jag inte upptäckt förens ikväll. Selah is the singer. Det får mig att tänka bättre. Just nu iallafall.

När jag är kluven brukar jag oftast omedvetet sätta på lite alternativ musik. Spela sönder det tills jag kan texten utantill och bara låta tankarna dras in i det mörka hålet där all oro ibland lyckas gömma sig. Men nu känner jag att jag får ta paus från de låtarna ett tag.
Vill inte fastna i ett av de många tänkanden jag lätt snubblar in i. Slutar jag tänka på det så går tiden troligen och förhoppningsvis snabbare. Vilket jag absolut inte tackar nej till nu.
Fast jag ska inte sitta och säga att det inte händer något. För det är nu det kommer hända. Lite mer extra i vardagen. Nytt och efterlängtat.
Men ändå så sitter det små frågetecken på mina axlar och min trötta nacke. De frågetecken som jag inte vet när jag kommer få svar på, om jag nu får svar på de. Och ja, det är väll det som får mig att dras in i det där hålet igen. Då jag börjar fundera igen. Försöka analysera vad felet är. Vad som är driftkraften och om det ens finns svar på alla frågorna.

Ett frågetecken blir till två så fort jag tänker mig in i det en aning djupare och desto längre in jag kryper in i det desto fler frågetecken blir det. Snart blir man väll knäpp med. Men det är just därför jag måste få annat på tankarna så att tiden går snabbare och så att alla dessa frågetecken snart visar sina små svar, som säkert är väldigt simpla, som lättar mina axlar och nacke.

Det var allt för mig. Just nu iallafall.
PEACE.

Kommentarer
Postat av: •ANGELiCA;BARWiCH•

great!;D

2011-09-19 @ 21:31:56
URL: http://onlyangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0