I AM GRINCHEN.



- För er som har hängt med mig på bloggen sedan ett bra tag tillbaka mins kanske att jag brukar tjata om att julen är överskattad o.s.v. Jag håller fortfarande kvar vid det ordet ska ni veta.
Att hela släkten ska samlas, man ska äta den klassiska julmaten, kolla Kalle Anka, längta efter chokladpralinerna, och någon i familjen/släkten ska vara tomten (sorry, för er som tror på honom, men jag dödade tomten för några år sen) och allt det där.

Man ska aldrig säga aldrig men en sak är säker. Julen blir aldrig som planerat.
Ni som gillar familjen gissar jag är de som firar jul med en hel familj, utan skilsmässor, släkten är samlad, ni har julstädat och i värsta fall t.o.m bytt till julgardiner. Urk..

Med det här vill jag säga, välkommen till min värld alla ni som mår illa av tanken på att det snart är jul och alla som bakar pepparkakor och äter deg så de får ont i magen.

Jag gillar inte julen. Ska inte påstå att jag är självaste grinchen, men jul är inte kul!
Visst vill man ha det varmt och mysigt med massa klementiner, glögg, levande ljus och julmusik i max två veckor.
Men sen räcker det. Resten är inget för mig. En gran med röda kulor och massa luciaglitter i är fult, och det ända jag tillåter att sitta på topp ska vara en indisk stjärna, resten är fult. Färgglatt, exotiska prydnader tillåter jag, men resten får gärna åka ner i soptunnan.

Pepparkakor blir bara brända och äckliga, köp färdiga så slipper ni de extra kostnaderna för att ha igång ungen som är något av det dyraste och inte ont i magen av frestelsen när ni håller på att äta upp halva degen och figurerna blir krokiga och fula.

Hos mig är det polsk julmat eller någon annan favoriträtt, någon från släkten, vara i Polen eller bara jag, mamma och ena brorsan i lägenheten. Kolla amerikanska filmer och få ångest över att man är fattig efter julklapps-shoppingen.
Om man har tur blir det ingen drama på kvällen, har du extra tur så klarar du dig utan drama på hela dygnet, vilket är svårt att komma undan.
Men det jag önskar mig är en extern hårddisk och att få slippa en dramatisk jul och helst av allt inte vara här i jul. Bara åka bort och glömma skiten.

Jag kanske är Grinchen trots allt?

Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Det lät spännande :D

2011-11-23 @ 14:15:01
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Sara

Fin :)

2011-11-23 @ 16:57:08
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Det är tur att alla inte tycker likadant! Tänk vilken tråkig värld vi skulle leva i då! USCH! :)

2011-11-23 @ 22:17:15
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Postat av: Faa

Usch vad tråkigt att du känner så! :( Jag tycker julen är jättemysig aldrig vart med om drama för den delen :( Men i år ska jag fira julen helt ensam med pojkvännen i Los Angeles... spännande haha!



Men vara ute i god tid är att vara ute flera månader innan. Jag var ju SJUKT seg, fick typ inga kurser jag ville ha från början :( om du ska söka till höstterminen (vilket år det än blir) så sök i frebruari/mars. Jag sökte i slutet av maj (senaste datum är 1 juni) och fick allt sent och mitt pass med visum i DAGEN INNAN jag skulle flyga :S så ingenting var säkert. SÖk tidigt så får du lägga till kurser tidigt också.



Sköt om dig! Kram

2011-11-24 @ 19:18:44
URL: http://wiphawee.com

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0