BYE OSLO. (JAG SOM LUFFARE)



- So.. Here we are again. På bussen mot Sverige igen.
Jag har haft en bra tid i Oslo och Kongsberg med massa äventyr och luffande. Men nu känner jag att det är läge att dra mig hem till lite mer säkerhet.

Efter att ha firat Marita från EBS med några andra jag bodde i Grekland med i somras så somnade jag gott. Många goda drinkar blandades och massa tjejsnack.

Efter att bara ha 30 svenska kronor på kortet idag och ingen mat köpt fram tills jag är hemma i Halmstad igen d.v.s 21.30 så fick jag lite panik då allt är så dyrt här. Så jag frågade runt efter den billigaste supermarket på centralen och fann en äckligt lite affär där man knappt kom förbi om man hade en tjock jacka eller väska. Tänk då mig med en reseväska, en stor handväska och min stora poncho-sjal runt hela mig. Jag var som en riktig packåsna som bälte allt i min väg.

Lyckades betala för ett packet chocolate cookies och ett packet mariekex som var det billigaste jag kunde få ihop förutom alla goda varma koppen. Men de funkar ju sorgligt nog inte på en bussresa.
Sedan tänkte jag att jag kanske har några få kronor kvar på kortet och försökte köpa tre frukter. Det gick inte så jag testade med två. Men det var för lite pengar det med. alltså hade jag mindre än 10 norska kronor.
Tillslut sa killen i kassan som snackade svenska att jag kunde ta en frukt eftersom det var så få och att de inte kunde ligga där länge till.

Ett äpple rikare.
Därefter var det 30min tills bussen skulle komma och jag tänkte att jag fick passa på att hitta på något så jag går plus på något sätt under de sista minuterna i Oslo. Klampade in på en Pressbyrå liknande affär och frågade vad det allra billigaste de hade var som gick att äta. Då visade tjejen i kassan några sockerbullar (tror jag att det kallas för) och sa att de var de billigaste. Tre stycken kostade nu endast 10 norska kronor och jag skulle försöka köpa EN. Inte ens det gick.
Då betyder det att jag hade slagit mig personrekord på att vara pank. Aldrig hade jag haft så lite pengar.
-Fuck. Det gick inte igenom. Har ni verkligen inget annat? Jag har inga mer pengar och ska snart åka hem med bussen som tar 5-6 timmar och letar efter något ätbart.

Den norska tjejen tyckte så synd om mig att hon tog fram sin egna plånbok och sa: Jag har 10% rabatt här så jag kan köpa tre bullar till dig. Tror du att det räcker på de timmarna du ska resa?

Jag tänkte: No way, jag behöver en hel varmrätt och något att dricka för att jag inte ska må dåligt och klara mig igenom. Men givetvis är det så mycket bättre än ingenting?

Så där gick jag ifrån stationen med två packet kakor och tre bullar med choklad, russin och utan samt ett äpple.
SCORE!

Det går tydligen att vara en fattig luffare alltså?
Nej nu ska jag trycka i mig några kakor så magen har något att göra under resans gång.

PEACE.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul att läsa allt om din vardag. ((:

2011-11-06 @ 23:59:25
Postat av: Patricia♡

Oj, det var inte mycket bra mat du fick i dig:(

Hoppas du överlevde!



kram

2011-11-07 @ 00:06:14
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0