230709 - Beirut dag 3

Ett stort grattis till min älskade bror Kristoffer! Nu är du hela 7år, gud vad tiden går snabbt.
Smsade en hel del med Nawras idag eftersom vi ska ses med Salim någon gång inann Nawwe åker till Sverige igen.
Idag hade jag en ganska jobbig huvudvärk som jag kämpade med att dricka vatten.

Det blev stranden första gången idag. Oerhört varmt vatten må jag säga. Man kan ju knappast svalka sig.
Solade lite och träffade på en amerikanare som är född här i Libanon men som sedan bott mer än 15år i NY och nu flyttat tillbaka. Snackade om allt möjligt,mest USA. Mycket intressant eftersom jag siktar mot att flytta dig något år eller fler.

Sen åkte jag tillbaka hem till Hassan och hans familj. Salim hade inte kommit hem ännu. Så jag började smsa honom om vart fan han var och att han skulle komma så snabbt som möjligt. Han var tydligen hos sin mormor och skulle komma på kvällen. Sen tog jag det bara lugnt och åt lite nytt Libanesiskt bröd med ost och kryddor. Jätte goda gurkor har de har. Tror jag å ca tre st på 15min. Jag åkte in till stan med Fathen (Salims mamma) och köpte Kristoffers present. Det blev 2st vattensköldpaddor. De kostade st 15kr st. Köpte till mat och glasskål. Har ett större akvarium sen jag hade ödlor hemma. Så ska fixa det till sköldpaddorna när jag kommer hem.

Fick reda på att Paris Hilton skulle ha fest på Hiton Hotell här i Beirut så jag, Nawras och Salim täckte dra dit. Men det blev fullt upp med arabiskt firande för min bror. Så vi sket i det, tyvärr men min bror går givetvis före Paris.

På kvällen åkte jag, Salim, min bror och hela Saims arabiska släkt till en mycket fin restaurang lite utanför Beirut. Där serverades det en massa rätter som man bara plockade till sig. Jätte trevligt, och kul med helt okänd mat.
Min bror blev jätte glad för sköldpaddorna och delvis chockad med.

Efter den goda maten och tårtan och allt firande med arabisk musik på restaurangen så åkte vi mot Beirut igen. Stannade till vid en lång strandgata med en massa färgglada lampor och vattenpipor. Satte oss vi ett bord och rökte lite.
Jätte mysigt var det. Snackade en hel del med Salim och exakt allt möjligt.
På väg hem var det ca 30-40min bilresa så vi pratade bort den på en sekund.

Nu har jag börjat vänja mig vi Libanon/Beirut och allt här.


Jag och min bror på stranden.  =)


Firande med tårta!


Några från familjen Hassan och dystra Salim där bak.

 

Bror med sköldpaddorna vid strandgatan.


Brorsan fotograferade mig vid strandgatan.


Avslutar med denna gulliga bilden på Salim och hans syster Vivian.   =)

KRAM/ Rebecka <3

Kommentarer
Postat av: - C h R i S t I n E

Hej!

Jag tänkte bara berätta att jag skaffat mig en ny blogg. För att börja om på nytt. Kanske är det något för dig? kika gärna in :)



Ha det super

Kram.

2009-07-28 @ 00:32:29
URL: http://livetsomchristine.blogg.se/
Postat av: Jenny

Heej, kolla gärna på min blogg.

Ha det bra!

2009-08-09 @ 18:45:13
URL: http://hereiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0