220709 - Beirut dag 2

Ber om ursäkt för dålig uppdatering.

Vi landade ca kl 06.30 i morse och våran vän Hassan hämtade upp oss på flygplatsen.
Vi körde ner mot centrala Beirut där vi åt frukost på Café Costa. Sedan körde vi hem till Hassan.
Nästan hela familjen var där förutom Salim som jag hade hoppats att så mycket att träffa, men han var hos sin kusin och skulle komma dagen efter.

Alla grannar runt om kring kom och hälsade mig välkommen och jag fick smaka på arabisk salad som jag nu glömt vad den hette.
Senare på dagen sov jag till kl 15.00 i ca 2h eftersom jag var helt slut efter resan. När jag vaknat åkte jag ner till stan med Salims mamma Fathen och kollade efter födelsedagspresent till min bror.
Köpte även lite råvaror som jag aldrig sätt i mitt liv tidigare. Tycker om att pröva på en massa nya saker eftersom jag är så glad i mat. På kvällen skulle jag åka ner till Roadster Dinner. På väg dit i taxin såg jag en killen gå förbi med sin pappa.
Fy fan vad jag kände igen honom tänkte jag. Efter bara några sekunder kom jag på att det var min vän från Halmstad. Det var nämligen Nawras Kadem som gick förbi med sin pappa så jag öppnade taxifönstret och ropade: Nawwe Nawwe!!
Han upptäckte mig direkt och hans ansiktsuttryck var det roligaste jag sätt på länge. Haha, så chockad han blev. Sedan vände jag mig om när taxin körde vidare och han stod som ett frågetecken och kollade på mig medan hans pappa hoppade och vinkade åt mig. Upplevelse! Spontana saker är så galet roligt tycker jag.  (:



KRAM/ Rebecka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0