El Halim

Hejsan!
Nu är det inte långt kvar till Julen. Mindre än en månad faktiskt! Jag har väldigt många julförväntningar, nästan för många. Nej, man ska inte ha förmånga förväntningar för det brukar bara bli oväntat fel i slutändan ..

Idag har jag haft en skön studiedag. Även fast det vara ä en dag det handlar om så känns det om en stor belöning nästan. (x
Dagen började med att jag vaknade lite efter nio tiden av att en av mina bästa, roligaste och helt klart sjukaste damp-kompis Daniella ringde mig. Vi snackade en stund och sedan hoppade jag in i duschen.
Vid 12 tiden sprang jag ner till Brunsåkerskolan och mötte Daniella dampandes där. (:
Vi sprang runt i hela stooora Brunnsan och hälsande på kompisar i samband med att vi letade som galningar efter Saga, Maki och Helin.
Tillslut hittade vi dem! Sjukt trötta satte vi oss på kolvet och pustade ut efter att ha sprungit runt upp och ner för en massa trappor.
Vi satt inte så länge hos mina tattarkompisar.
På väg in till stan träffade vi Emilie, Sarah och Ellen precis utanför skolan.

När vi var inne i stan kollade vi efter mössor och prövade lite kläger på Gina Tricot.
Jag hittade sjuktsöta festkläder som jag tänkte att jag kanske skulle kunna ha på Nyår.
Träffade några kompisar också.
Vid två tiden kom Marco (daniellas kille) i till stan.
Vi gick ner till Blue Thai och åt en mycket god buffé, ''rätt stavatt?''
Jag hade inga pengar så jag åt ur Daniellas talrik. (a)
När jag skulle fylla på med Pepsi så råkade jag hälla Pepsin innanför min jackärm -.-
Yees, intelligenta Rebecka!

När jag kom hem så drog jag nästan direkt till grannen Simon (;
Där var även Alexandra som satt och latade sig vid datan i köket.
Alexandra skulle presic gå hem så då bestämde jag och Simona oss för att göra mina älsklings Chokladbollar!
Vi gjorde dubbelsatts och de blev super goda som vanlig!! (:
Sen drog jag hem till mig. Gick ner och fixade lite i tvätten och sen gjorde läxorna.
Har äntligen läst ut boken ''Ett öga rött'' som ska vara utläst tills imorgon.
Den hade ingen speciell story men var ändå väldigt bra och itressant.
Handlade om hur det är att vara blatte i vårat stora och lite halvt utmobbade Sverige.

Ni kanske undrar varför jag har skrivigt ''El Halim'' som rubrik?
Jo, det är för att det betyder ''Den drömmande'' och jag kan ju inte säga att jag inte är någon drömmare för det är jag verkligen!
Det är på arabiska om ni är lite nyfikna.
Nej, nu måste jag fortsätta att plugga min tråkiga fysik.

Fortsätt läs min blogg!
oxox Paparazzibecka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0