16/12 Marocko!

Hello!
Today åkte jag, M & K till något ställe utanför Agadir. Där säljde de massa djur!
Så hämskt att se de fastbundna ''/
Det var små utklädda marockaner som ville få betalt för att fotografera dem. Men såklart så var paparazzibecka i farten och tog ett smygfotto (a)
Sedan åkte vi vidare i en vit taxi till en liten och jäldigt fattig stad som heter Inezgane. Det var seriöst det fattigaste jag sätt i mitt liv.
Man blev tårögd när man gick runt och kollade på alla människor som försökte hjälpa varandra och som var svårt skadade men ändå som log mot en.
I halmstad är alla så iskalla! Vågar inte titta på varandra och ger ett leende ändast till de man känner. Folk har det för bra i sverige för att förstå.
Ååååh vam vill bara ge alla fattiga massa mat klåder och ett tak över huvudet när man ser all fattigdom men vad kan man göra? Jo, det går ju alltid att skänka pengar till fattiga och svårt skadade runt om i världen men folk det det alldeles för sällan och för lite.
Jag har hört att man kan skänka pengar till fattiga och sjuka mycket lättare nu. T.ex om man köpet en tröja på BikBok flr 279:- så kan man säga att de ska runda upp till 300:- så sjänker de 21kr till de som är med i föreningen o.s.v. Ganska bra tycker jag (:
Jag tror att jag ska börja att göra det då och då.
Hur som hällst.. När vi var påväg tillbaka till taxin så gick vi på en liten större gata. Plötsligt fick jag syn på något jag alldrig skulle glömma... en get fot log på marken framför mina ögon!
Fy vad äckligt  ;S
När vi var hemma i Agadir igen var vi på stranden/stan en sund. Jag hade sjukt ont i magen denna dagen. ''/
Vi åt lunch på ett ställe som heter Les Blancs.
Där jobbade en sjuuuuukt snygg kille som var arab men såg ut som någon slaks ''lantoboy''.
Det var min dag, fortsätt läsa och kommentera min blogg!

/ paparazzibecka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din IP-adress sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.

Om du kommenterar anonymt och vill ha svar på en fråga eller få upp kommentaren i ett inlägg där jag diskuterar om det måste du ange e-mail adress.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0